View Single Post
http://freak.no/forum/showthread.php?t=219849

leste litt på den tråden og trenger noe av det samme. Av spill spiller jeg kun the sims 3, men ingen av mine 3 data'r takler the sims 3 så det er tydeligvis et tungt spill..
Ellers vil jeg ha en pc som er bra (eller.. ok) til redigering av musikk, film og bilder. Jeg vurderer å kjøpe stasjonær siden det er bedre, men synes egentlig det tar for stor plass på mitt lille rom og vil derfor helst ha laptop.
Jeg tenker meg en pris på rundt 5-7000 kr, men kan strekke meg litt lenger opp om det er nødvendig. Mottar gjerne tips og forslag, kan svært lite om pc, men det jeg egentlig lurer på er:

Hvor stor hardisk, ram, hva slags type grafikkkort osv. er minimum`? Jeg vil gjerne se etter pc selv, men vet ikke hva spesifikasjonene betyr og vet ikke hvilke som er viktigs når man sammenligner pc-er. Så hadde vært knall om noen kunne lage en liten liste med minimums krav og hva som trengs for at en pc er bra til redigering og slikt Så kan jeg gå inn på elkjøp og slikt og sammenligne.

Og et spørsmål til: er det stor forskjell på de forskjellige merkene? noen man burde styre unna/eller som er veldig bra?