View Single Post
Sitat av Olstig Vis innlegg
Adressene på igmp-proxy, er du sikker på de er riktig iht. hvor du befinner deg? Trrunde har et script på github som henter de riktige men dette scriptet må du kjøre på edgerouteren.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg prøve - men vil det fungere siden jeg i dette oppsettet ikke bruker VLAN (kun igmp-proxy og routing). Får IP på ETH1 fra FMG port 3 (192.168.0.x) uten å ha konfigurert VLAN. Fiber rett på Edgerouter 6P var jo ikke så lurt siden den ikke har hardware switching - så da er det vel å unngå VLAN switching og heller bruke routing som er riktig?

Sitat av fbt Vis innlegg
Kanskje en ide og fjerne brannmur LAN1 og LAN2 mens du feilsøker på dette.

Hva med dekoder rett inn i edgerouter eth2 eller eth3, funker det?
Vis hele sitatet...
Prøvde akkurat Q22 direkte på ETH2. Det hakker etter 15-20 sekunder. TV2 hakker konsekvent etter 15-20 sek mens TV2 Nyhetskanalen ser ut til å fungere fint. Merkelig. Kan i hvert fall foreløpig utelukke switchene som kilde til problemet.

Kan prøve å fjerne brannmuren. Hva skjer hvis jeg fjerner ETH2 interface bindingen mot LAN1_LOCAL og LAN1_IN firewall ruleset? Vil det bli accept all eller drop all?

Jeg har forresten Lyse som Altibox leverandør hvis det betyr noe mtp routingene.
Sist endret av cregeland; 17. desember 2020 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.