View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Man finner forskjellige programmer for alt. Da jeg startet å trene, var målet mitt bare å bli sterkere. Om jeg ble større eller mindre, lettere eller tyngre, var ikke så nøye. Da opplevde jeg at det var overvekt av programmer med kort restitusjonstid, og deriblant også dette nevnte «squat every day»-programmet. Etter hvert ville jeg fokusere mer på volum/hypertrofi, og endte da opp med mer klassiske bodybuilding-programmer. Der var det overvekt av klassiske brosplits og «once-a-week»-splits. Mange av muskelbuntene du ser på Muscle Beach dedikerer hver ukedag til én isolert muskelgruppe.
Vis hele sitatet...
Det som er med disse muskelgutta er vel at de setter sprøyter med diverse så det står etter, så de får "gains" nesten uansett. Men er man en normal fyr uten ekstra tilsatt testosteron så bør man få kjørt hver muskelgruppe flere ganger i uken, mens hver dag blir for ofte (med mindre man trener med fjærvekter).

Jeg tenker at tre i uken er greit i starten i det minste.

Men hvis man absolutt vil trene hver dag så kan man jo splitte opp og gjøre så man treffer hver muskel i det minste et par ganger hver uke.