View Single Post
Tror vi pent må se på høyere utdanning og intelligens (i religion sammenheng) på forskjell måte.

Ateister tenker kanskje de er veldig smart bare for de har evne til å tenke litt mere fritt, eller bare enkelt har ressonert seg fram til at religion er svada. (hadde ingen vært religiøs så får du 0 poeng her. Men siden verden sliter med dette "problemet" bruker vi "smarthetsskalaen" på oss selv, fordi det er så mange relgiøse) Men egentlig er det ingen sammenheng mellom ateister og utdannede folk.

Høyere utdannede folk tror kanskje de er veldig smart for de har ett godt opparbeidet "informasjonsfilter". hvor alle sanseintrykk blir filtrert igjennom all deres kunnskap, som leder til at de kan blankt avfeie påstander, eller se seg enig i noe. Religion i denne sammenheng.

Man tror kanskje også eller ønsker at høyere utdannede folk har blitt foret en såppas mengde informasjon som leder til en bedre evne å avvise religion spessielt, fordi de fleste ser på hele relgionsulamitten som en indikator på intelligens, hvor det krever litt egenprodusert tankekraft, så skal du se at ingen er religiøs.

Men jeg tror ikke vi man samle alle utdannede folk innenfor "intelligens grensa", fordi mennesker har så utrolig forskjellig bevissthet fra en til annen. Ingenting får forstyrre en "frisk" persons egen refleksjon om du vil. i andre sammenhenger hvor galskapen får utsprang i værre handlinger osv er folk soleklart syk.

jeg tror religiøse folk har en tettpakket og trang bevissthet. tror vi trenger ett religonsforbud snart.

så kan jeg være enda litt mer "useriøs" =) ....
Du vet folk som tror de vet hva dyrene sine tenker eller føler heletia. fordi komunikasjonen fungerer så optimalt som den gjør, men ingen har den fjærneste aning hvordan det er å være en katt feks.
Jeg tror vi er såppas forskjellig, bare se på handlingene til folk, de tenker ikke som alle andre folk.
Men de fleste utfører alt med en viss logikk elns vi kjenner oss igjen i. Derfor er det lett å tenke at vi alle har samme ståsted i våre hoder.

du vet idioter som lever med isbjørner (og whatnot) og tror de kjenner den. Og stiller verdens største spørsmålstegn når den dreper kompissen. De putter sitt eget sinn i bjørnen og tror den har samme bevissthet som segselv. Og det tror jeg vi gjør med hverandre også,
og forventer at utdannede folk ikke er religiøse.
Sist endret av meitemark; 27. oktober 2016 kl. 16:44. Grunn: fikset alle "relgion", gud hjelpe