View Single Post
Unnskyld om dette høres helt ignorant ut, men det er noe jeg lurer på. Prøvde for litt siden å ta opp igjen kontakten med en tidligere venninne jeg ikke har hatt kontakt med på to år. Fant ut at denne jenta har konvertert til Islam, og jeg prøver å forstå hvorfor.

Etter å ha søkt litt på google ser det ut som at 3/4 av alle vestligere som konverter til Islam er kvinner, og mange er høyt utdannende i tillegg.

Denne jenta jeg snakker om har universitetsutdannelse, og når jeg sist hadde kontakt med henne var dette en person som var veldig reflektert, godt informert om det meste, og absolutt ikke en person jeg ville tenkt at kunne kjøpe hele dette med organisert religion og dogma. Vi var riktignok begge to på leting etter en mening med tilværelsen. Jeg har enda ikke funnet det, men med tanke på at vi begge var opptatt av konsepter som bevissthet og foretrakk cannabis over andre rusmidler er en abrahamisk religion det siste jeg ville tenkt meg.


Det jeg kanskje kan tenke meg er at det vestlige samfunnet, med fokus på materialisme, ekstrem individualisme og penger er blitt så dysfunksjonelt at det driver folk til å søke mening og samhold andre steder?

Hva er deres meninger om dette?