View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Joda men her har Norge sammarbeidet med å ta inn flyktninger, og det samme ville jo skjedd her om det var krig.. Og synes dette var et ok eksempel siden du avviste denne påstanden
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt, burde vi ikke tatt inn flyktninger i protest mot at Ukraina ikke har allmenn verneplikt for kvinner?

Mener du det er sånn at alle kvinner er svakere en menn? Eller er dette en teit generalisering? Er jeg som veier 57 kilo sterkere en en kvinne som veier 90kg bare fordi jeg er mann?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev gjennomsnittlig, (selv om en mann på 57 kg trolig ville klart kravene bedre enn en kvinne på 90 kg). Noen kvinner vil klare mannskravene og noen menn vil stryke på kvinnekravene. Poenget er at med egne krav for kvinner så får man flere kvinner inn i disse jobbene, er du enig? Det er derfor man har ulike krav. Er det urettferdig at flere kvinner får ha disse jobbene selv om de gjennomsnittlig er svakere? Eller er det urettferdig at menn må ha dem? You can't have your cake and eat it.


Det som ER urettferdig er at i dødsulykker på arbeidsplasser så er det i over 90% av tilfellene menn...
Vis hele sitatet...
Se svaret mitt over.