Tråd: Rasister
View Single Post
Myoxocephalus - Jeg mener jeg har diskutert/kranglet med deg før. Utifra det jeg husker er det såpass store forskjeller på oss at jeg tror ikke vi kan komme til noen overenstemmelse.

I steden for å sette deg inn i komplekse saksforhold kaster du deg over en simplistisk forklaringsmodell som koker ned til å sortere mennesker etter opprinnelse og en tilhørende verdi.
Vis hele sitatet...
Det er ingenting simplistisk med mitt syn. Jeg har undersøkt disse tingene i snart tjue år. Mange biologer er enige med meg, men de er fortiet av universitetene.

Jeg har alt sagt at ingen rase er "overlegen" en annen.

På denne måten kan du ilegge deg selv en større verdi og betyning enn empirien tilsier at du fortjener.
Vis hele sitatet...
Tvert imot. Jeg vedgår for eksempel at asiater har høyere IQ enn den gruppen jeg tilhører.

Deretter rettferdiggjør du denne perfide posisjonen ved å projisere ditt syn over på alle andre. Slik du ordlegger deg er alle enige med deg - de som sier noe annet lyver for seg selv.
Vis hele sitatet...
Mennesker er flinke til å komme med bortforklaringer og lyve for seg selv. Her i Norge er omtrent ingen offisielt rasister, likevel har vi samme mønster med white flight som i mange andre land. Man må åpne for muligheten for at dette kan skyldes noe man ikke har erkjent om seg selv.

Nei, jeg bryr meg ikke om bikkjas opphav. Den siste hunden jeg hadde var ei uspesifisert blandingsbikkje, og det var en fantastisk hund på alle måter.
Vis hele sitatet...
Ok, det er din sak. Svært mange hundeeiere bryr seg om hundens opphav. Det er derfor man driver med avl av hunder.

Mine søsken er voksne og kan pule akkurat hvem faen de vil. Det er ikke min sak. Dersom de havner med en kjip jævel ville jeg ikke likt det, men det har ingenting med vedkommendes hudfarge å gjøre. Jeg bemerker forøvrig at du kun bruker 'søster' som eksempel. Tilfeldig?
Vis hele sitatet...
Igjen, det er din sak. Det er ikke tilfeldig at jeg bruker eksempelet søster istedet for bror. Man er mer beskyttende mot hunkjønn. Jeg skammer meg ikke over mine instinkter.

Mennesker er dyr, ja. Ingen har sagt noe annet. Det er også fullstendig intetsigende, all den tid 'dyr' omfatter hele spekteret fra amøber til mennesker. Det som er relevant for en kråke eller et menneske er ikke nødvendigvis relevant for en tifotkreps eller brennmanet. At enkelte arter er flokkdyr betyr hverken at mennesker er naturlig disponerte for rasisme eller at vi burde rendyrke denne egenskapen om så var tilfelle.
Vis hele sitatet...
Mitt poeng er at siden mennesker er dyr, er vi gjenstand for genetiske forskjeller slik som alle andre skapninger.

Å hevde at "folk fra Polen vet noe vi har glemt" slik du uttrykker det innebærer at trådstarters beskrivelser er uniformt gyldig for alle polakker. Det er bullshit. Greit at nynazisme står overaskende sterkt i enkelte øst-europeiske land om dagen (hvilket er smått sjokkerende all den tid Hitler gjorde det veldig klart hva han mente om slaviske folk!), så er det ganske drøyt å ilegge en hel nasjon rasistiske meninger.
Vis hele sitatet...
Det er ikke å stikke under en stol at de Øst-Europeiske landene viser motstand mot massemigrasjonen som foregår i disse dager. Å nevne Hitler og nynazisme vil bare fordumme debatten.

Akkurat nå fremstår du mer som et kommentarfelttroll som vil piske igang litt formålsløs krangling.
Vis hele sitatet...
Jeg forfekter logikk og rasjonalitet ved å bryte med tabuene som svært mange tror på. Mange vil se dette som å være "kranglevoren."

Nei.
Vis hele sitatet...
Enkelte er antirasistiske, det er sant. Min påstand er at dette skjer fordi de ønsker seg likhet mellom mennesker, og at de i bunn og grunn aner at det egentlig er veldig, veldig ulikt. Men dette er selvsagt en påstand som ikke kan dokumenteres vitenskapelig.