View Single Post
Jeg er halvveis inn i bok nummer 2, jeg leste ferdig den første før jeg så filmen. Og ikke for å være eplekjekk eller på noen måte skrytete fordi jeg sier dette, men filmen er shit i forhold til boka. De som laget filmen har virkelig glemt å lese boka, alt som er viktig for historien som er med i boka er tatt ut, alle detaljer og store ting som faktisk gjør et plot. Det blir for å si det kort, vanskelig for filmskaperene og lage en film nummer to.

Jeg liker bøkene hittil, men jeg er ikke en person som leser mye bøker. Man kan ikke helt si at det er en total rip-off av battle royal, det er i så fall ganske grove trekk. Jeg liker både Battle Royal og The Hunger Games, og Lord of the flies.

Som nevnt over så er de kanskje ikke nyskapende, eller bøker man bare må få med seg, men de er underholdene og spennende.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Det er da ikke en hemmelighet at det ofte er forskjell på bøker skrevet av kvinner og menn? Kvinner har en tendens til å skrive litt mer klissete, men selvsagt ikke alltid. Tror poenget til Kn^tte er at Hunger Games kanskje er farget av dette.

Så vidt jeg vet er hun forøvrig jente selv.
Vis hele sitatet...
Det som inneholder mest kliss i boka er vel blod. Den inneholder noe trekant-drama men det er en såpass liten andel av boka at man ikke legger merke til det.

Menn kan skrive like klissete bøker som kvinner..
Sist endret av Pagliacci; 25. april 2012 kl. 11:28.