View Single Post
Digital nomade
trippy's Avatar
856
Alle typer cubensis er lett å dyrke. Jeg gikk selv direkte til å dyrke i bulk med monotub, aldri dyrket "cakes". Skaff deg en trykk-koker, rug eller villfugl-frø til spawn, coco-coir og vermikulitt til substrat er alt du trenger for å dyrke med monotubs(google it).

Eneste vansklige er sporer, enten smugle det inn selv fra Nederland eller så må du høre rundt.

Selv sitter jeg på rundt 6-7års erfaring med dyrking i ganske stort kvanta og når jeg dyrket på det meste hadde jeg 10stk 60L monotubs. I hver monotub gikk det med ca 2kg rug, 650g coir og noen liter med vermi. Fikk ca 130g tørket sopp per kasse på første flush, ca 100g på andre flush og 60g på tredje og siste flush før jeg kastet myceliumet og begynte på nytt. Har dyrket frem 6-7 typer cubensis, nesten alle er helt like spør du meg, eneste unntaket er penis envy og albino penis envy som er en hel del mer potent enn de andre.

Anbefaler å gå fra skratch, drit i grow kits. Du får en 10l trykk-koker for en drøy høvding, 10kg villfugl-frø på jula til 200spenn og coco-coir får du meget billig hvis du kjøper fra headshops ment for cannabis dyrking.

Sitter på tlf nå så orker ikke legge ved så mange linker men shroomery er den beste siden for soppdyrking. Søk på coir tek, monotub tek og WBS tek og les så mye du kan før du kjører på.