View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg tør påstå at du inviterte til diskusjon fra første stund. Som du viser med å si

Hadde du ikke vært ute etter en diskusjon, hadde du nevnt eventen og dett var dett.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg spør spesifikt "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?" Og med her så mener jeg i disse tankegangene f.eks.

Jeg spør IKKE etter det motsatte.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Herregud, den må du VIRKELIG lengre på landet med. Du har på ingen måte lekt djevelens advokat. Du har regelrett argumentert for det du tror på og vil at skal være sant. Djevelens advokat er å argumentere for det motsatt. Og ikke engang prøv deg på å si at du egentlig ikke tror på aliens eller noe, for det tror ikke jeg noen her kommer til å tro på.

Nesten som jeg begynner å nynne på "Ro, ro, ro din båt
Vis hele sitatet...
Jeg mener helt oppriktig at jeg ikke har tatt et endelig standpunkt, så den dømminga er feil. Sånn går det når folk angriper synspunktene mine før de er ferdig utviklet. Ja jeg vil tro på det, men jeg har ikke bestemt meg for at det er sant og at jeg skal tro det resten av livet. Jeg har bare bestemt meg for å grave dypere og se hva jeg finner ut.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." - Aristotle

Sitat av Sinken Vis innlegg
Klin umulig. Hvorfor? Fordi de ikke er her.
Vis hele sitatet...
Ja men da er det meningsløst å snakke med deg, fordi jeg kan se begge sidene av saken, men du kan bare se en. Så da er det lite interessant for meg å høre på deg. Jeg vil heller at noen setter seg inn i min side før de motargumenterer meg i hjel. Den jobben tar jeg selv. Jeg setter meg inn i dette perspektivet, og så får jeg motargumentere det etterpå når jeg fullt og helt forstår rekkevidden av teorien.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Det eneste det beviser er at en haug med folk mener de har beviser for noe.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk godt nok for meg til å grave videre.