View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nullhypotesa di vere at aliens ikkje har besøkt jorda. For den motsatte antakelsen er ikkje falsifiserbar. Tilsvarande: du vil aldri kunne motbevise at eg kan fly ved å flakse med armane. Du kan konkludere med at det er svært usannsynleg, men du vil aldri kunne motbevise det. Eg vil derimot veldig lett (gitt at eg faktisk kan fly ved å flakse med armane) kunne motbevise deg om du påstår at eg ikkje kan fly på det viset.

Svært mykje av argumentasjonen din spring utifra at du ikkje forstår ting, og ergo aliens. Det er heller ikkje spesielt interessant utgangspunkt. For å ta ei samanlikning: eg har ei teknisk utdanning - men eg er ute av stand til å forstå korleis vi mennesker kan produsere dagens CPUer, som er monumentalt komplekse, og antakeleg så komplekse at ingen enkeltpersoner forstår fullt ut korleis dei fungerer. Men det vil ikkje sei at aliens har produsert dei for oss. For det er ei lang historie som viser utviklinga steg for steg. Tilsvarande utvikling ser vi med t.d. pyramider; forsøk, t.d. den skeive pyramiden. Forsøk som den skeive pyramiden er åpenbart unødvendig om du har omfattande kunnskaper om materialer, slik aliens som kan krysse interstellare distanser.
Vis hele sitatet...
Nei det den ikke. Hypotesen min er at det finnes aliens på planeten vår. Så leter jeg etter bevis som understøtter det, og finner mye mer enn forventet. Så undersøker og motbeviser jeg de argumentene hver for seg.

Det her er ikke bare et vanlig vitenskapsprosjekt. Hele saken hviler på noen faktorer langt utenfor vår kontroll. F.eks. at hvis de er her så er det åpenbart noen usynlige maktstrukturer som holder det hemmelig. Hvordan skal jeg motbevise det? Det er naivt av deg å tro at logikken din kan overføres direkte til dette temaet. Det burde være veldig lett å bevise at de er her, så hvorfor kan jeg ikke prøve å gjøre det??? Hvorfor må jeg gå baklengs? Jeg skal jo ikke overbevise noen om noe før jeg vet selv hva jeg tror. Finner jeg ut at de er ekte så skal jeg heller komme tilbake med den informasjonen og så få hjelp til å motbevise den.
Jeg synes dere er unødvendig vanskelige og det er tydelig at dere tror hele teorien er bullshit. Dere trenger ikke å forsøple tråden min bare fordi dere synes hele synspunktet mitt er TEIT. Det er ganske teit av dere å forvente at jeg skal være så vitenskapelig korrekt, mens dere tenker at alle som uttaler seg om aliens er psykisk syke eller uvitende. Det er ikke akkurat en diskusjon.

La meg gjenta for siste gang. Jeg er ikke her fordi jeg er så overbevist om aliens at jeg ikke tror det kan være noen andre forklaringer enn dem! Men det er såpass mye koblinger til aliens at jeg synes det er interessant å forstå hva teorien handler om.

Dessuten fant jeg ikke ut hva du mente med den skeive pyramiden. Den har jeg ikke hørt om. Kan du peke meg i riktig retning, fordi jeg antar det ikke er denne?