View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvis rotasjonen virkelig er som han sier det, er det egentlig ikke noe problem med det. Jeg regner med at han da har begge statsborgerskapene og kan reise fritt mellom landene. Han tjener jo mest på det om han bor i en by som er forholdsvis nærme (husk Russland er verdens største land) og slipper både lang reisetid og ikke minst sparer på flybilletter. Flybillettene kan jo fort bli ganske dyre.

Dessuten har det blitt et styr de siste årene med at han faktisk må registrere hvor mye han tjener i utlandet når han bor i Russland. Hvis han har russisk statsborgerskap er han først og fremst en russisk statsborger for Russland. Da må han også regne med å kunne havne i militæret hvis han er under 27 år.

Personlig ville jeg heller vurdert russisktalende land som f.eks Latvia. Det er billigere flybilletter dit, levekostnadene er adskillig mindre enn i Norge osv.

Jeg kjenner til flere russiske og ukrainske sjømenn som gjør det vennen din ønsker å gjøre og de sier at det lønner seg. Du blir ikke rik, men får likevel råd til en god del.