View Single Post
Sitat av freebird Vis innlegg
aldri lån penger du ikke har økonomi til og miste, aldri baser økonomien din på at du skal få penger til bake fra folk, f eks, det er fredag og du har nokk penger til mat og bensin for 2 uker eller en tur på byen og du velger og gå på byen siden petter har sagt han skal gi deg de 1000 kr han skylder deg på mandag, noe dukker opp slik det vanligvis gjør og du må leve på havregryn og sykkle frem til du får lønn, det hender jeg har lånt penger av folk og altid uten unntak har jeg betalt når jeg skal, jeg har også minnet på venner og familie at jeg skylder dem penger
Vis hele sitatet...
må sitere meg selv her, dette bør ikke gå ustraffet for seg, 1500 kan være mye penger det og jeg ville enten konfiskert eiendeler eller skaffet vedkommende et tilsvarende (helst større) økonomisk utlegg om du forstår hva jeg mener, du bør ikke banke eller true med og banke vedkommende da dette er en liten sum og riske fengsel for, for og runde av, av personlig erfaring bør all gjeld som ikke betales kreves inn eller gjøres opp på annen måte ellers risikerer du at folk rundt deg tenker at det ikke er så farlig med deg, at du er dumsnill og lar det meste glippe igjennom fingrene