View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Min erfaring er at dersom du sier det ikke har noe med hudfarge og etnisitet å gjøre, men den superkonservative religionen og en kultur totalt blottet for det vi i vesten kaller moral, så sier folk at du er rasist likevel, du bare pakker rasismen din inn i fint gavepapir eller noe annet hersketeknikkinspirert svada. For rasist er du uansett faen så lenge du mener for eksempel at Norge begynner å bli fullt, at norge ikke kan integrere så mange på så kort tid, at det blir flere og større muslimghettoer der kriminalitet ikke er et ukjent fenomen - hvor vi havner tilbake til integreringen, som er det aller, aller viktigste aspektet ved innvandring. For For kriminalitet finnes i alle grupper, også de hellige innvandrerne. Hvordan skal man ellers overleve, når man ikke har lært seg norsk, hvordan man jobber i norge, kutyme, hva vi i Norge synes er greit og ikke greit pluss en lang liste andre ting, uten ty til kriminalitet?
Vis hele sitatet...
Jeg sier meg enig i dine erfaringer og opplever også at det er vanskelig å diskutere flyktningdebatten, selv på et saklig plan, uten å bli uglesett. Jeg tror det henger sammen med at det å være motstander av innvandring eller generelt kritisk tilsier at man ikke er politisk korrekt. Det er utrolig trist. For dette er den aktuell debatt i samfunnet som virkelig trengs å diskuteres, både fordeler og ulemper.