View Single Post
Sitat av robz1 Vis innlegg
Det er ingen som skal dømmes etter hvilke farge de har, problemet ligger i denne såkalte "kultur berikelsen" vi skal få som resultat av innvandringen. Det er ikke snakk om å integrere innvandrere inn i norsk kultur, men at de skal få lov til å holde på sitt eget. Vi ser f,eks mange som flagger med palestinske flagg på 17.mai, selve bursdagen til Norge. Det blir som at Geir har bursdag, men vi sier gratulerer til Kristian, som forøvrig ikke har sin egen bursdag før om 5 måneder. Samtidig som det er så store skrik mellom den norske kulturen og den islamske spesielt, hvor Norge står for likestilling men i islam er det en stor undertrykking av kvinner, steining er vanlig og helt akseptabelt, o,l. Skal man ta inn innvandrere til Norge så må de også kunne akseptere norske lover og standarer. Jeg for min del har et pessimistisk syn på innvandrere generelt, ikke basert på hudfarge, men fordi den kulturen de står for (som f,eks at steining og tortur burde være lov, man skal ikke ha lov til å utrykke seg fritt, og da spesielt ikke hvis man er kvinne) det strider i mot alt jeg står for, samt den norske grunnloven, og generelt det som er allment akseptert i hele verden utenfor islamske lover. Er jeg da en rasist ? Det har jo ingenting med rase å gjøre, ville mer kalt meg selv en "kulturist" som har troen på det gode i menneske, sett bort i fra relgion og slike ting. bare sånn generelt. Er jo helt fjernt at noen mennesker mener vi burde steine kvinner i Norge uansett hvilke årsak, og hvis man ikke er enig i det så er man jo rett og slett en komplett idiot?
Vis hele sitatet...

Ja, nå kommer sikert noen til å saumfare innleggene dine, finne ut om du ruser deg, går på NAV eller gjør noe annet som er unyttig for samfunnet, og dermed avfeie alle dine argumenter fordi du er en uduligelig, narkoman rasist. Er du så heldig at du har levd et plettfritt liv og har tattovert "no to racism" over hele ryggtavla, og du er mulatt eller mørkhudet for den del, KANSKJE en eller annen modig sjel titter på argumentene dine.

Hudfarge er irrelevant ja, HELT enig. Allerede der er alt som har med rasisme satt en strek over. Jeg kjenner ingen utlendinger, men har ingen dårlig erfaring med dem. Jeg synes veldig synd på mange som kommer, og har hørt dem fortelle hva de har vært igjennom både på TV og i samtale.. Det er helt jævlig. Og det i mange land er forbudt å være homofil og at det kan straffes med døden, pisking, steining og hele pakka synes jeg er helt forkastelig i 2015. Og det er nok de fleste som kommer hit enige i også. Det er mange radikale islamister og tullinger som har makt i midtøsten, Afrika og andre steder. Det er DEM som er problemet, ikke de stakkars ofrene som kommer hit. Men vi tar imot så mange som det er plass til nå. Det kommer hundrevis per dag, og jeg ville gjort alt for å komme hit jeg også hvis jeg var dem. Men problemene oppstår når det blir for mange. Det feks utover integreringen. De blir asylsøkere, hvis de få godkjet opphold så blir de plassert ut et eller annet sted - og det kan umulig være noe gøy hvis du har bodd på asylmottak i 5 år og du har startet et nytt sted. Men det er ingenting som hindrer dem fra å flytte til Oslo etterpå, for de finner de mer av sin egen kultur og mennesker de identifiserer seg med. Alt så langt er fortsatt totalt forstålig og 100% i tråd med vanlig, menneskelig oppførsel.

MEN DET BLIR FOR MANGE! Vi kan ikke ta imot flere innvandrere enn vi greier å integrere. Det må til og med den mest innvandringsliberale venstrevelger være enig i. Da skaper vi, som Erna sa på nyhetene i dag, bare enda større sosiale problemer - både blant dem og oss selv. Er det viktigere at menneskene har det bra, eller at Norge kan få noen imponerend tall og statistikk vi kan bruke for markedsføre oss internasjonalt somet snill land. Eller tall som går rett på CVen til Erna Solberg for del del, som i likhet med sin forgjenger Jens Stoltenberg sikkert er mest opptatt av sin egen selvrealisering og muligheter for internasjonale toppjobber i Brüssel. Jeg innså, og sa det til mine venner, at Stoltenberg lystret sine internasjonale venner, spesielt i EU der jeg trodde han ville havne. Men det skjer nok mye i kulissene.

Det jeg vil frem til er at asylstrømmen kanskje ikke er et problem, vi vil ta i mot så mange vi kan helt til det er fullt og så vil garantert grensene stenges. Vent å se, det vil opposisjonen melke for alt det er verdt. Alt for å få et cheap shot mot regjeringen, er ikke første gang de regelrett ignorerer fakta for å slippe løs et ballespark mot FRP. Mange av dem vil få avslag. Men hvor mange skal få oppholdstillatelse? Hvor mange har vi plass til å BOSETTE, å INTEGRERE? Det ble til stor jubel foreslått å ta imot 10.000 flyktninger av AP. Det minnet meg litt om når Dr. Evil sier "One hundred.... BILLION.. dollars".


Og ja, de kulturelle forskjellene er enorme hos flyktninger fra midtøsten kontra oss, og det gjør dem vanskeligere å integrere enn de som kommer fra vestlige land/Europa. Det er fakta, ikke rasismie, forrested.
Jeg leste på freak for lenge siden, at koranen og de vanlige prinsippene innen Islam aldri eller, nesten aldrim har blitt revidert, mens bibelen og kristendommen har blitt modernisert, omtolket og avradikalisert for å passe mer inn i et moderne samfunn. Fant kilder på dette også. Derfor henger Islam etter og har mindre rom for tolkninger som passer overens med dagens hendelser.

En annen ting som var artig, var disse demonstrasjonene/den demonstrasjonen som VG og andre medier skrev så mye om. Tror det var tidligere i år. Husker ikke helt hva demonstrasjonen handlet om, mot IS/radikal islam og religiøs vold kanskje, noe i den duren. Det som skjedde var at nesten ingen muslimer møtte opp, og dermed hørte vi ikke noe mer om den saken. Hadde jeg vært journalist, ville jeg tatt tak i dette, men man kan jo spørre seg selv hvorfor vi plutselig ikke hørte noe mer. VG hadde vel blitt stemplet som rasister om de hadde skrevet at svært få muslimer møtte opp. Det stemmer vel ikke overens med det perfekte, sosialiste, supersnille kardemommeby-bildet VG med sin sosialistiske agenda ville fortelle. Hvorfor eller skulle de pulle pluggen på den saken? Med rette overskriften må det jo ha vært en veldig klikkbar sak på nett.


Min erfaring er at dersom du sier det ikke har noe med hudfarge og etnisitet å gjøre, men den superkonservative religionen og en kultur totalt blottet for det vi i vesten kaller moral, så sier folk at du er rasist likevel, du bare pakker rasismen din inn i fint gavepapir eller noe annet hersketeknikkinspirert svada. For rasist er du uansett faen så lenge du mener for eksempel at Norge begynner å bli fullt, at norge ikke kan integrere så mange på så kort tid, at det blir flere og større muslimghettoer der kriminalitet ikke er et ukjent fenomen - hvor vi havner tilbake til integreringen, som er det aller, aller viktigste aspektet ved innvandring. For For kriminalitet finnes i alle grupper, også de hellige innvandrerne. Hvordan skal man ellers overleve, når man ikke har lært seg norsk, hvordan man jobber i norge, kutyme, hva vi i Norge synes er greit og ikke greit pluss en lang liste andre ting, uten ty til kriminalitet? Det hadde i alle fall jeg gjort, NAV dekker ikke så mye som mange skal ha det til, ikke hos innvandrere heller. Synes det er helt greit at de får lappen og penger, det er helt avgjørende for deres fremtid i norge at de får en bra start her. Bil, førerkort, sted å bo, NORSKKURS. For som jeg har sagt tusen ganger nå, integreringen er det viktigste. Men ALLE må integreres, og da kan vi faen ikke gi oppholdstillatelse til flere enn vi kan hjelpe!!! Det er bedre å hjelpe 1000 stk fullstendig og gi de en god start i Norge, enn å ta inn det tidobbelte bare fordi en eller annen dresskledd tosk fra AP elsker å bli dusjet i roser og overdreven lang applaus(til dere som har sett aps landsmøte).

Hovedproblemet er jo at det blir kjedelig å bo på Verdal eller en annen øde dal, og når de er frie mennesker her likens som meg selv, så er det VELDIG fristende å flytte til et sted i Norge hvor det finnes tusenvis at personer med samme språk, kultur og verdier. Og da settes integreringen tilbake. Ser dere hvor mange problemer vi må løse før vi kan ta inn en million innvandrere? Det er ikke ENKELT å komme traumatisert fra Syria til Norge, når familien din ligger most under tonnevis med ruiner. Det er respektløst ovenfor dem å ta dem inn uten å tilby et skikkelig opplegg. Burde vært en lov som sier at når de blir plassert ut etter å ha vært på asylmottak, kan de ikke bare pakke sakene sine og hive seg på førse fly til Oslo. Det er dumt for nordmenns indre bilde av innvandrere, som blir bare mer og mer negativt, det er dumt for dem selv fordi de minsker sjansen for å bli integrert, og det er dumt av samfunnsøkonomiske årsaker.

Så ja, til dere gullklumper som har lest helt til, så finnes det mange argumenter for å bremse antallet som får opphold. Dette er en stor, mangfoldig gruppe mennesker. Fattigdom og fortvilelse avler kriminalitet. På tide å vise dem som får innvilget opphold litt mer respekt, hjelpe til i nærområdet - Ikke med mer krig. Krig = flere på flukt. Dessuten har til og med Barack Obama sagt at USA sin invasjon av irak of afghanistan er det som har gitt en så ekstrem organisasjon som IS grobunn. En meget god grobunn sådan. Så det ville vært dobbeltmoralsk av oss å være med å krige der nede, ødelegge alt de har, også nekte alle sammen noe hjelp etterpå. Men det er my


Men at det finnes innvandringfiendtlige idioter - kaller dem ikke rasister, nei - som jeg er mye enig med, betyr ikke at også jeg og ALLE ANDRE som er negative til at enda flere skal få oppholdstillatelse, også er en idioter. Det går ikke an å argumentere for å krige mot et land, samtidig som du vil nekte å ta imot flyktninger derifra. Vi har et ansvar sånn sett - men det er for mange til at VI kan hjelpe ALLE.

Et annet poeng, er at det er svært enkelt for IS-krigere å ta seg inn i vestlige land under påskudd av at de skal søke asyl. Vet ikke hvordan, men håper dette har høyeste prioritet i alle etater som jobber med flyktninger og asylsøkere, og hos politiet, kripos og PST.
Det er også mange innvandrere over 18 som kaster papirene sine og sier at de er mindreårige for å øke sjansene for opphold. Jeg leste i en artikkel nylig at 1 av 3 av dem som ble testet aldersmessig løy, og var voksne som hadde prøvd å komme inn som barn. Å kaste papirer er visst ikke vanlig. Hiv dem ut. Det burde være vanskeligere å komme inn i norge enn som så. Bare å brenne papirene dine når du nærmer deg landet og påberop deg at du er forfulgt pga din seksuelle legning, politisk syn eller noe. Jeg vet at slike ting må saksbehandlerne vurdere om de tror på og det blir vel (forhåpentligvis) etterforsket. Men når man kaster papirene for å gjøre det vanskelig for myndighetene burde de bare fraktes ut umiddelbart. Du MÅ ha ID på hvem du er skal du søke asyl her, spør du meg. Hvis de faktisk er under 18, er forfulgt pga en blogg eller noe dritt de driver, eller hva som helst, så ser jeg ingen grunn til å forkludre myndighetenes arbeid ved brennne IDen din. Ser ingen grunn overhodet til å komme uten papirer, med mindre du kommer fra et sted der dette ikke er vanlig å inneha. Forbehold om at myndighetene kan bruke skjønn, og vurdere om det er plausibelt at vedkommende faktisk kan ha mistet papirene sine på ærlig vis, selv om de burde vært meget skeptiske.

Nei. Returner de som har fått avslag umiddelbart, i stedet for å la dem sitte på asylmottak i 10 år, øk midlene og ressursene til saksbehandlerne for å avklare sakene fortere. Ta inn færre og hjelp dem MER, bruk penger på flyktningleirer, mat, rent vann, medisiner og sørg for at alt blir formidlet på en grei og ærlig måte der nede.


En siste utfordring jeg ser er befolkningsveksten, som er for lav blant etniske nordmenn, da et par må få i snitt 2,1 barn for å holde bestanden ved like. Tallet i Norge er lavere, men befolkningsvekten øker pga innvandringen, noe som isolert sett er greit. Men mange spesielt i Afrika får mange barn. Tror også de får en del barn de som kommer fra midt-østen også, men jeg er ikke helt sikker og har ingen tall akkurat nå. Uansett, selv om ALL innvandring hadde stoppet umiddelbart, hvordan hadde landet sett ut om 50-100 år? Om hundre, 150, eller 200 år, tror jeg det skal godt gjøres å finne noen med nordisk utseende. Vi kommer til å se likens ut alle mann. Og det liker jeg ikke. Vet det ikke er helt politisk korrekt, men rasistisk kan det umulig være, genetisk mangfold har alltid vært viktig. Men det er litt synd at det nordiske(Nei, før dere hopper på nazipistolen, jeg har ikke sagt "arisk", så dropp det) utseendet skal forsvinne, sammen med de blå og grønne øynene som er på vei ut allerede. Har selvfølgelig ikke noe i mot at personer med ulik hudfarge får barn, herregud, men jeg synes det er litt vemodig å tenke på at vi sikkert er en av de siste generasjonene med utseende ikke ulikt våre forfedre. "Etniske" nordmenn, et uttrykk som vil forsvinne omsider, vil være i mindretall om en stund dersom både innvandringen fortsetter i samme tempo eller kanskje i et høyere tempo, samtidig som de med utenlandsk bakgrunn lager 5 ganger så mange barn som vi etniske nordmenn.
Jeg er ikke REDD for denne utviklingen, som en del er, men jeg klandrer ikke dem som er det. Vi er i ferd med å miste vår identitet. Hadde vi tatt inn færre og integrert dem bedre og fått de til å innse hvor på trynet radikal og middelaldersk kulturen i deres hjemland er, uansett om de elsker det forde, og de hadde levd som nordmenn, så hadde ikke noe av dette skjedd, og den stadig økende misnøyen med den innvandrerpolitiske retningen vi tar ville neppe vært like synlig.

Men men. Skal Jonas bli statsminister må han vel appelere til kjernevelgerne, som er mer opptatt av å være imot andre partiers politikk enn å utforme sin egen. FRP, selv om de var for feige til å sette inn Sandberg på ministerpost, står i alle fall for det de mener. At Sandberg står utenfor regjeringen selv om han er nestleder i FRP kan ganske enkelt forklares med at han står med friere tøyler og partiledelsen bruker han som en rivningskule - men ja FRP er det eneste partiet som tør å stå opp imot den feige massen som ikke tør å omtale dette som et problem. Og for det har de min respekt. Selv om det skal MYE til for at de kaprer min stemme igjen, så har ikke det noe med innvandringspolitikken å gjøre.

Takk til alle som har lest, om noen. Sliten nå, tilgi om det ikke er helt finpusset. Gjentar meg selv her og der men det overlever vi. Hadde tenkt å skrive hva jeg mente om innvandringssaken i et par år, men i kveld kom endelig motivasjonen. Takk til deg som provoserte meg så jævlig at jeg fikk 200 i puls og skrev dette. Hilsen NAV-klient ikke misliker sporadisk rus.