View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ja, det er fullstendig legitimt, men ekstremt mykje av retorikken er iikkje spesielt intelligent eller opplysande - og den har klare fellestrekk med delar av det du kan lese i t.d. Mein Kampf. Dehumaniserande karikaturer mot ei enkeltgruppe.
Vis hele sitatet...
Retorikken i kommentarfeltene ja, fra de som kommer fra "livets skole" (en skole jeg også har sett på profiler til folk som har andre synspunkter på innvandring enn det som kommer frem her!). Har forøvrig alltid trodd at det livets skole greiene, bare var noe eldre herrer skrev fordi de synes det er utrolig festlig, men ok.

Her tar vi alle virkemidler i bruk for å stemple de borgelige og deres velgere som dumme NAV klienter med rusproblemer. For det er nettopp DET jeg er redd for. Fordi denne politkken tiltrekker seg en del svakerestilte(I følge dere, kan gjerne se en kilde), så skal det brukes som et argument for å henge ut alle ANDRE FRP-velgere og dermed forsøke å deevaluere de MANGE GODE argumentene for å begrense innvandringen. Se på uttryket "frepper" som de naive stakkars barna i AUF eller noe laget. Bare for å fremstile de borgerlige og særlig FRP som dumme svin. Det er tragisk.

Poenget mitt i innlegget du siterer, er at jeg er redd det brukes som et slags søkt virkemiddel for å svartmale deler av høyresiden som ønsker en mer resriktv innvandringspolitikk. Kanskje ikke på TV og kanskje ikke direkte, rett ut, men når mange politikere, samfunnsvitere og andre "eksperter" uttaler seg, kan man lese mellom linjene hos flere at en del ikke tar verken regjeringen eller deres velgermasse seriøst. Hvor ofte har ikke både FRP-velgere, politikere og andre innvandringskritiske blitt stemplet som rasister pga helt legitime utsagn?

Jeg ruser meg periodsevis. Jeg vil ha mindre invandring. Jeg har stemt FRP en gang(blir neppe to, da må de få til mer, men tror vi kan takke samarbeidssabotørene Venstre og KRF). Er min mening da ugyldig, lavpannet og idiotisk? Ò_Ó

Sitat av slashdot Vis innlegg
Samme gjeld islamkritikk. Det går an å komme med intelligent kritikk, som t.d. provo her på bruket gjer, eller du kan komme med lavpanna idiotkommentarer.
Vis hele sitatet...
Var det en lavpanna idiotkommentar av meg mener du? Slett den da? Jeeeez Islamkritikk er irrelevant for meg. Spiller ingen rolle hva slags religion de har, selv om de kanskje forståelig nok har litt større vansker med å integrere seg. Det saken gjelder, er at vi faktisk snart ikke har kapasitet til å ta imot alle som sliter her i verden. Erna Solberg antyted så sent som i dag at grensene kan bli stengt hvis flyktninstrømme øke noe mye mer, fordi kapasiteten er nesten allerede nådd...

Den kunne vel hatt litt mer kjøtt på beina, men det var en innskytelse jeg mener er helt innafor her, og jeg vurderte det slik at den ikke trengte noen videre utdyping. Men kan godt sende deg noen tusen ord på PM om hvorfor jeg mener det jeg gjør, så kan du forklare meg hvorfor jeg tar feil og hvorfor jeg er en lavpannet idiot, og spesielt er jeg interessert i å vite hvordan rusbruk er relevant. Det er sikkert tungt å innse, men alle myndige personer har stemmerett, og de stemmene teller akkurat like mye som Jonas Gahr Støre sin. Behersker også nynorsk dersom du ønsker. Om den siste kommentaren ikke var ment til meg, så beklager jeg til dels kvassheten, men da burde du ha gjort det klarere at det ikke var meg du snakket til.

Lagrer innlegget på notepad fordi det blir sikket slettet som vanlig.
Sist endret av TrippyKing; 4. november 2015 kl. 18:29.