View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Folk som oppgir at de har gått "livets harde skole" på Facebook har kanskje litt lavere terskel for å skrive det de måtte tenke på der og da i kommentarfeltet til en diger avis uansett hvor vulgært det måtte være. I tillegg så har man nok noe av det en del her allerede har skrevet med at folk i en vanskelig situasjon fort kan komme til å tråkke på andre for å føle seg bedre.
Vis hele sitatet...

Du sier noe der. Dette med å tråkke på andre for å føle seg bedre, forstår jeg ikke helt. Blir det ikke ganske selvmotsigende med tanke på innholdet? Altså, det at det en del av de som har gått LHS skriver blir selvmotsigende. Jeg husker et par kommentarer som oppfordret eller støttet asylbrannene. Særlig husker jeg en kommentar ala "noen kommer til å røyke dere ut til slutt uansett, dette vil vi se vi mer av i fremtiden og jeg gir min støtte til alle modige helter".

Når de da oppfordrer, ler eller støtter disse brannene, forstår de da ikke at landet må bruke mer penger og ressurser på å lage nye? (Noe de også klager over, da de ønsker at ressursene ikke skal gå til noen andre før vi har hjulpet alle våre egne først).

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Du tar til inntekt at folk er enige med deg, men de du er uenig med får ikke den samme inntekten på sine likes.
Vis hele sitatet...

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, synes ikke det er lett å forstå. Men jeg prøver å gi en forklaring på hva jeg har prøvd å forklare.

De jeg er enige med her inne på nFF, de som skriver godt og skriver ting jeg søtter får KP av meg.

De på facebook som får mange likes på toppkommentarer havner ØVERST i debatten. DEt kan si noe om at innleggene er populære. Slik som feks. denne jenta som jeg fortalte om. Jenta sitt klageinnlegg om at nå måtte folk slutte å legge ut artikler om flyktningkrisen, for da kommer alle de som har gått LHS og skal belære oss med sitt hat og sine negative, og rasistiske holdninger. Og dette innlegget fikk syke mange likes. Dermed sier det noe om at innlegget var populært.

Jeg har også brukt dette med likes for å forklare at en del av de som har gått LHS skriver negative, rasistiske og hatfylte kommentarer på facebook, og disse kommentarene HAVNER øverst i toppkommentarfeltet fordi de får mange likes av andre som har gått LHS.

Derfor er de også ekstra synlige, så mange folk får med seg dette fenomenet. Akkurat som meg feks. som har undret meg mer og mer over dette de siste ukene.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg



Du må jo forstå at når du legger opp en setning på den der måten i en slik anledning vil det virke som du bruker sarkasme og mener at personen(e) du skriver til ikke forstår deg i den samme intellektuelle graden. Derfor mente jeg at det var en dårlig formulert setning, da du argumenterer med noen som mest sannsynlig kun oppfatter det mest negative i hva du skriver.
Vis hele sitatet...
Er det noen som føler seg støtt? Når jeg bruker sarkasme eller ironi pleier jeg å bruke mye utropstegn og skrive på en slik måte at alle skjønner at det bare er tull og f.skap. I en overdrevent grad ala hun bloggeren som bommet med innlegget besilt fra Norsk Folkehjelp. Men takk for påminnelsen


Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Vet du hva som ligger i begrepet fordommer? Det er ikke rettet mot HELE grupper, det er en mening du får om noe eller noen (Som oftest negativt rettet i de fleste sammenhenger) før du har blitt kjent med h*n/den og som kan rettes mot hele grupper. Ikke for å være pirkete, men syns det er litt flaut at du skal rette opp noen for å så si feil.
Vis hele sitatet...
Ok, gratulerer. Der arresterte du meg på noe. Jeg pleier å bruke fordommer om grupper, men ser jo nå fra flere kilder at det er helt rett å bruke de om personer også, selv om det ofte blir brukt mot grupper. Du syens det er flaut? Det sier litt mer om din modenhet.
Sist endret av Amygdala91; 4. november 2015 kl. 12:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.