View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg

Her er du selv nedlatende:

Du prøver å få frem at man trenger en form for utdanning for å kunne saklig og korrekt kunne uttale seg om diverse tema fordi man ikke klarer å bedømme om det man leser er sant eller ikke.
Vis hele sitatet...

Du misforstår totalt hva jeg prøver å si. Jeg sier at etter jeg tok metode & statistikk fikk jeg en dypere forståelse av forskning og kildekritikk. Flere mennesker fra alle samfunnslag tror at en "poll" fra VG med 1000 stemmer er representabelt for hele Norge, og det er jo helt feil, som også flere skriver og påpeker. Dermed er hele poenget at vi som forstår at disse poll-undersøkelsene ikke er gyldige må prøve å forklare dette på en pedaogisk eller forståelig måte til de som ikke forstår at disse undersøkelsene ikke er relevante. Slik som feks mange som har gått LHS påstår. De påstår at slike poll-undersøkelser er relevante og viser dermed til at 600 stemmer som ønsker å stenge grensene, er gyldig fremfor 100 som ønsker å ha grensene åpne, og 300 som "ikke vet".

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Om dette faktisk er ment nedlatende eller ikke kan du nok nekte på og jeg kan ikke bevise deg imot da dette er dårlig formulert når det er i tekst-format.
Vis hele sitatet...
Det var ikke ment nedlatende. Jeg sa jo beklager for at jeg formulerte meg dårlig? Selv om jeg egentlig ikke synes at formuleringen var dårlig, tok jeg til meg at andre så på det som dårlig.