View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Nå er jeg faktisk såpass kildekritisk at jeg vil ha kilde på at "Livets harde skole" ofte er negative til flyktninger, stemmer FrP og poster jevnlig innvandringsfiendtlige innlegg på sin facebook-wall?"
Det har ikke jeg forutsetning for å mene noe om, min opfatning er at det er fordomsfullt og lite konstruktivt å komme med slike påstander.
Så kom med link som bekrefter dine påstander!
Vis hele sitatet...
Dette er mine personlige påstander. Jeg ser at de fleste i denne tråden deler mitt synspunkt. Når jeg ikke leser bøker som jeg må lese, leser jeg debatter fra blant annet VG, DB, Nettavisen, tv2, mm. Mitt inntrykk er at det er et helt klart flertall blant de som har gått LHS i forhold til negative holdninger blant flyktingdebatten. Dessverre kan jeg ikke begynne å linke til personlige facebookprofiler, det forstår nok du også. Toppkommentarer er ofte de med flest "likes" og hvis du selv studerer det med jevne mellomrom vil du se at disse toppkommentarene har rasistiske innlegg eller oftest bare negative innlegg. Fellesnevneren for disse innleggene er at de kommer fra facebookprofiler der LHS står oppført som utdanning.

For noen uker siden ble det nettopp postet en sak om flyktninger på VG sin facebook-wall. Jeg husker da en ganske ung jente som hadde kommentert noe ala:
" Nei, spar oss for disse flyktningsakene da? Nå kommer alle som har gått livets harde skole og skal belære oss, med sine fordommer og sitt hat".

Kommentaren hennes fikk svært mange "likes". Det var da dette som ga meg undring over hvorfor det var slik. Og med slik, mener jeg denne negative holdningen, rasismen eller fordomkommentarene som ble slengt ut blant de som har gått LHS.

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Greit, du vil drive med flisespikkeri over den eksakte betydningen av ordet 'mange'. Jeg skjønner. La oss grave frem ordbøkene, da.

Poenget er at mobberne her har fått mange KP. Det er altså tydeligvis ganske populært å mobbe LHS-folk på dette forumet.

Uansett: En debatt om de faktiske konsekvensene av tøylesløs innvandring hadde vært mer interessant enn en tråd som kun går ut på å drite ut og latterliggjøre de mest uvitende innvandringskritikerne. Men slike tråder blir vel slettet så snart de blir startet, så jeg gidder ikke prøve.
Vis hele sitatet...
Er det altså min feil da, at noen mobber disse i min debatt som jeg startet? Jeg tror du tar feil. En debatt om de faktiske konsekvensene av tøylesløs innvandring er ofte problematisk. Jeg har sett flere eksempler i denne tråden på at begrepsforståelse, kildekritikk, samt noens evne her til å argumentere hadde gjort det vanskelig å få til en saklig debatt.

Du misforstår totalt poenget mitt igjen, når du hevder at dette er en tråd som kun går ut på å drite ut og latterliggjør de mest uvitende innvandringskritikerne. Anbefaler deg å lese DonTomaso sitt innlegg, da det var meget saklig og opplysende.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.