View Single Post
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Fordelen med en macbook kontra windows-pc er at levetiden er 2-5x og opplevelsen er like bra igjennom alle årene.
Så selv om man legger i noen kroner ekstra i innkjøp, så betaler dette seg i lengden.
Vis hele sitatet...
Og det som er så fint nå for tiden er at en MacBook Air, for eksempel, slett ikke har noen ublu pris i forhold til sine konkurrenter. Jeg kjøpte min 13" MBA for 6990,-. De andre konkurrentene jeg kikket på lå på mellom 8000,- og 13.000,-.

ENESTE ulempen jeg ser med Airen er at den ikke har 1080p skjermoppløsning. Heldigvis betyr det at batteriet varer desto lengre, og jeg kan fint jobbe med skole i 14 timer eller se på film i 10 timer. En film som forøvrig blir skremmende klar og fin med tanke på at skjermen ikke er full-HD. Jeg elsker skjermen, jeg. Det eneste som plager meg med den, er egentlig bare vissheten om at det ikke er 1080p. Jeg merker svært lite til det. Men størrelse, vekt, tastatur, touchpad, OS, batterikapasitet, holdbarhet, raskhet, pris ... alt dette gjør egentlig MacBook Air til en suveren skole-/reise-/fritids-/chille-på-sofaen-maskin. Jeg har ikke turt å prøve å gi den veldig tunge oppgaver, men enkel videoredigering i iMovie dro den fint uten å blunke.

Jeg vil forresten også nevne at jeg ikke er en Apple fanboy. Det er kun Macer jeg liker. iPhone og iPad og iPod og iDitt og iDatt kunne jeg nesten ikke mislikt mer. Dersom du er en person som faktisk har iPhone og liker det, så er Mac i alle fall en maskin for deg. Det sies at det er et veldig bra samspill mellom de ulike typene Apple-enheter, som jeg da dessverre har gått glipp av, uten at det har redusert min forkjærlighet til Macer.