View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg vet ikke. Som Realist1 sier virker dette usannsynlig hvis de har en funksjon spesifikt for å resette. Hvis.

Tinder er ikke alt for plaget av moralske skrupler, og det hadde ikke forundret meg om den funksjonen gjør veldig lite, eller kun noe overfladisk. De skal tjene penger, og har null problem med å lyve til deg for å få det til.

... slik som da jeg hadde Gold en periode, lot den gå ut, og plutselig hadde 40 likes som - mildt sagt! - ikke holdt på å renne ned dørene dagen før.

De påstår også at Elo rank er ute, men det har man vel ikke de største forutsetningene for å vite. De har derimot all grunn til å påstå det av PR-hensyn.

Uansett hva de har erstattet Elo med, er det høyst sannsynlig at de fortsatt har noen form for algoritmer og kriterier som bestemmer hvem som skal "promoteres" i hvilken rekkefølge. Hvis det f.eks. stemmer at nye får mer oppmerksomhet, er det jo et godt argument for å anta det.

Disse nye algoritmene vil formodentlig ikke fungere som de ønsker (dvs. være lette å "game" på en lite profittvennlig måte) hvis folk kødder for mye rundt med sletting. Derfor gir det fortsatt 100% mening fra deres perspektiv å "straffe" den oppførselen, eller f.eks. holde på data de gir inntrykk av å ha slettet.

Jeg hadde vært interessert i å vite hvor langt man kan stole på slettefunksjonen. GDPR burde jo være et tema, men selv under GDPR kan de påberope seg andre grunner enn direkte samtykke for å fortsatt holde på personinfo.

Nå er det selvfølgelig visse grenser for hvor machiavelliske man kan anta at de er før man begynner å bli litt vel konspirasjonsteoretisk, men gitt egne og andres erfaringer har jeg null problemer med å være generelt mistenksom.