View Single Post
Har ikke hørt om det før,

Men jeg har hørt at tinder har en sjakkaktig ELO score på alle brukerene sine. Er du av typen som blir lite likt blir du mindre og mindre vist, og motsatt.

Jeg har hørt at å opplaste et nytt bilde kan nullstille (hvorvidt fullstendig eller delvis, fast opp/ned eller midlertidig boost vet jeg ikke) denne scoren.

Det ryktes også at man kan bli utestengt for å slette tinder profil, for å så umiddelbart lage på nytt igjen med samme nr / opplysninger osv. Utføres i form av blacklisting av nevnte detaljer i 6 mnd. Kan ikke se for meg at dette er noe annet enn å prøve å stoppe folk som prøver å "jukse" eller nullstille rating. Det skal nevnes at jeg har gjort dette to ganger uten å være noe bevisst på å bruke andre opplysninger, så fra mitt perspektiv er dette i beste tilfelle utdatert og i værste fall bare oppskrytt.

Det jeg VET fra personlig erfaring er at jeg alltid har fått MYE oppmerksomhet hver gang jeg har hatt ny bruker. Dette sier meg at jeg enten er en av dem som gradvis detter ned i rating-systemet eller at nye brukere starter med ekstra visninger. Eller en blanding

Husk at dating er stor business og alle datingtjenester skal tjene penger. Standardmodellen var lenge å ha en i praksis ubrukerlig gratistjeneste som kun var der for å få deg enda mer gira på å kjøpe premiumtjenester... Tinder følger ikke denne modellen, men kommer på sine egne måter lure folk til å betale for tjenesten deres. Så for meg virker det mest logisk med at Tinder booster nye folk slik at de får en positiv opplevelse, for å så "deaktivere magien" for å gjøre folk desperate slik at dem begynner å bla opp fra lommeboka

Det er også en haug av andre faktorer som ikke har blitt nevnt, noen veldig åpenlyste andre sannsynligvis veldig teite og ulogiske. Kun Tinder som vet :3

Masse lykke til uansett TS, håper det kommer flere folk i tråden med observasjoner og erfaringer som kan være til nytte!
Sist endret av KrølleBølleBrur; 9. juli 2021 kl. 00:59.