View Single Post
Hvem som går hardt ut i sine første innlegg sa du? Begynner å mene noe om sikkerhet og HMS i den siste store cowboyrbransjen av alle cowboybransjer. LOL. Angriper meg som kverulant fordi jeg svarer på noe jeg har mer enn nok greie på til at jeg vet at her er det lite sikkerhetsvurdering. Det er så lite penger i tømmer at det ikke lenger finnes et menneske med vettet i behold som driver med tømmer av humanitære ideelle sikkerhetsvurderinger.

Sjekk gruppa skogsdrift gammel og ny på Facebook. Sjekk IQ-nivået der så skjønner du hva jeg mener. Eneste kravet til å felle trær er å ha telefon.

Det er langt mellom de som klarer å skrive navnet sitt for å si det slik...

Sitat av Ingley Vis innlegg
https://youtu.be/lRnFXVVBL3s

Jeg driver med dette på hobbybasis. Har et halvt tiårs erfaring som klatrer, og har tatt seksjonsfelling-kurs.

Det er mye penger i det, men det er viktig å ha respekt for farene assosiert med yrket. Utstyret er også temmelig dyrt hvis man skal ha HMS i tankene.
Vis hele sitatet...
Jeg har levd av dette noen sesonger, det er IKKE mye penger i trefelling det er helt sikkert. Det er beinhard konkurranse i en cowboybransje hvor det eneste kravet som stilles er å ha telefon og motorsag. Derfor er det attraktivt. ALLE som vil ha noe og holde på med og har motorsag kan felle trær. Nei du må ikke fallsikringskurs og du trenger ikke kunne skrive navnet ditt engang. Det eksisterer ikke noe sertifisering eller andre formelle krav for å felle trær. Det er noen regler i forbindelse med kraft/telefonlinjer og jernbane, og slikt bortsett fra det er det fritt frem. Du kan utdanne deg som arborist men de fleste trefellere er ikke arborister. Det er arborist du ringer når du skal beskjære lønnalleên, ikke felle trær billig. Gå en tur i boligstrøk i f.eks Bærum så har du fort sett 10 plakater fra forskjellige aktører som driver med trefelling 8 av de 10 er cowboyer.
Sist endret av Dough; 12. juli 2020 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.