View Single Post
Sorry for dårlig forklaring. Her er oppgaven:

Assume you have three type of coins, $1, $2, and $5, and a wallet that fits up to 5 coins. Use
Dynamic Programming to find the smallest value (in whole dollars) that cannot be created and fit
into the wallet. Here are a few examples how values can be created:
• you can create $7 by putting in 1 coin of $5, and 1 coin of $2.
• you can create $18 by putting in 3 coins of $5, 1 coin of $2, and 1 coin of $1.

6 kunne blitt laget med en 5-er og en 1-er, så det er mulig å lage 6 og få plass i lommeboken.

Jeg har testet koden og den ser ut til å fungere. Har prøvd å skrive egen kode selv, men fikk det aldri helt til dessverre

Ok, slik jeg forstår det er koden ubrukelig. Den returnerer riktig svar, men det er ikke dynamisk programmering, selv om den hevder å være det? Takk for tipset med Knapsack. Har lest litt om det, og kanskje det er mulig å gjøre oppgaven til en Knapsack oppgave ved å si at vi ønsker den minste verdien slik at V >= W, hvor V er verdi og W er kapasitet (tilsvarende Knapsack) og istedenfor å maksimere vil vi minimere V. Jeg har prøvd å ta utgangspunkt i Knapsack, men får det ikke til å fungere. Tips tas i mot med stor takknemlighet!
Sist endret av salolina; 30. november 2017 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.