View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har tidligere solgt en del cannabis. Har både solgt plater og dyrket weed. Jeg hadde ikke noe i mot å tjene penger på å selge cannabis. Paradoksalt nok (vil kanskje noen si), så har jeg alltid ivret for en legalisering. Dette fordi at jeg vet at jeg har hjulpet flere med å lindre (lindre - ikke kurere,ofc) deler av plagene som følger med sykdommen deres (kreft, chrons, fibromyalgi, MS, alkoholisme) ved å selge eller gi dem weed som jeg selv dyrket frem.

Så er det sikkert de som nå vil si at jeg vil legalisere medisinsk slik at det blir lettere å legalisere rekreasjonelt, slik at jeg kan bruke cannabis uten å risikere straff og få bedre tilgang på rusmiddelet mitt. Dere kan jeg ikke gi et annet svar enn at jeg kan få tak på cannabis når jeg vil (kan ikke de fleste bymennesker det nå i 2017?), aldri hatt problemer med det, selv ikke i fremmede byer / land hvor jeg ikke kjenner en sjel. Jeg foretrekker imidlertid å dyrke selv. Da vet jeg at jeg alltid får det jeg vil ha. At jeg kan risikere straff for min hobby bekymrer meg ikke. Jeg har aldri fått en dom eller et forelegg. Mine papirer er helt rene og jeg har røyket cannabis i snart 20 år.



Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
8000 i mnd? Da skal du patte mye på pipa. Dvs at man går rundt konstant stein. Noe som neppe kan være særlig ok mtp. jobb, eventuelt sertifikat.

Da er det bedre at virkestoffene mot hver enkelt sykdom blir tatt fra selve planten, brukt medisinsk.
Vis hele sitatet...
Slik som Sativex? Som koster 4700 kr for 90 doser? Det kan bli dyrt, spesielt for de som må opp på maksdosen som er hele 12 doser daglig... Latterlige greier. Man kan oppnå de samme effektene (og "bivirkningene") ved å selvmedisinere på planter dyrket frem i eget hjem, da til en liten brøkdel av prisen. Det er heller ikke fare for å dø av den planten, hvis man overdoserer så er ytterste konsekvens at man sovner for så å sannsynligvis våkne riktig så uthvilt. Joda, å bruke cannabis som rusmiddel kan føre med seg uønskede og også muligens skadelige effekter, men det er fremdeles ganske så trygt. Det blir etter min mening idiotisk å tilby produkter slik som Sativex. Sativex hadde ikke vært her om cannabis ikke hadde gitt en ruseffekt. Det er det vi er så redd for; ruseffekten. Vi har alkohol, vi har opiater, vi har benzodiazepaner, men det er ruseffekten man kan oppnå av cannabis som vi er redd for... Jadda...