View Single Post
Har sjekket postkassen, og det er ingenting der. Vet ikke hvem andre det skulle vært på døra heller. Forhåpentligvis en selger eller noe, og at pakken bare er forsinket. Står som "out for delivery" på tracken. De pleier å ta ca 4 dager, nå er det snart to uker siden.
Er jo ikke sikkert nei. Virker så voldsomt iom andre kun har fått brev fra tollen. Bor i en "stor" by, om der har noe å si.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det er likegyldig om det er mistenkelig eller ikke, poenget er at du ikke trenger å innrømme eller å gi dem noe som helst. Det er deres jobb å finne det ut, og hvis dem vil bruke ressurser på småtteri som det her, så får dem faen meg jobbe for det også

Jeg sa bare "Nei, det ser jeg ingen grunn til å gi dere tillatelse til" når dem ba om å få sjekke kontoen min (jeg hadde ikke brukt min egen bankkonto uansett, men prinsippsak). Da sa han bare "ok" og skreiv det ned i rapporten. Du er forresten ikke pliktet til å avgi forklaring, du kan bare møte opp og si du ikke ønsker å avgi forklaring - dette er dóg for de mer hardcore spillerne som veit at snuten ikke gidder å prøve. Men hvis det her er første gangen din, er det kanskje best å late som du er uskyldig for å ikke virke interessant for snuten.

Det kan godt hende de sier det til deg, at det virker mistenkelig når du nekter. Men det er sånne triks dem bruker for å knekke "stakkars småfolk" til å innrømme ting. De bruker sosialt press veldig mye.
Det er nettopp det de stort sett belager seg på, for å løse sånne simple narkotikasaker.

Derfor kan det hende de prøver å presse deg, slik at du forsnakker deg eller innrømmer det "for å bli ferdig med det her" og så videre... Snuten bruker skitne knep, og er ikke interessert i å hjelpe deg, bare å dømme deg og få deg til å vedta forelegg. De nevner også strafferabatt, som regel er det bare snakk om usle 300-400 kr, så fuck det. Det er bare smisk.

Ikke tro et eneste ord av hva dem sier, bare så det er sagt.
Det er ikke uvanlig at snuten regelrett ljuger, og f.eks sier "kompisen din i andre rommet har allerede tysta på deg, så du kan like så godt gi opp - så blir vi ferdig med det her", selv om det ikke er sant.
Mange som tror vi overdriver når vi sier sånt, men folk som har vært borti snuten veit det stemmer ganske bra.

Hvis du er jente, kan du sikkert bruke den "søte lille meg"-rutina og late som du har en psycho ex-kjæreste eller noe.
Bare ikke innrøm noe som har med stoffet å gjøre, og du skal se at saken mest sannsynlig blir henlagt.

Det er forresten 100% lov å ljuge i et avhør, så lenge du ikke inkrimerer noen andre med løgnene dine. Så ikke vær nervøs for dét.
Vis hele sitatet...
Takk for langt svar! Jeg er jente, og av den søte, lille varianten. Ser kronisk uskyldig ut, noe jeg kanskje har spilt litt for mange ganger på. Aldri med politiet dog...Er god å snakke for meg også, så håper jeg får snudd det umiddelbart til noe " hvem kan ha gjort dette mot meg?" og dermed dytta meg som kriminell ut av hodet deres kjapt. Men årh, jeg er faktisk ganske stressa.

Dette kan jo sees på kontoutskriftene mine også. Dum som jeg har vært...
Sist endret av Sol-Nede; 8. april 2016 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.