Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Vet dette er et skudd i mørket siden jeg ikke har mulighet til å legge ut bilde, men er det noen som har erfaring med "røde/lilla" stilker og lyse-grønne blader på toppen av "busken"? De har stått ca 2.5 til 3 måneder i vekstfase. Har lest meg "grønn" på google men finner mange forskjellige "diagnoser". Er det som jeg mistenker?; Nitrogen mangel eller kan det være noe annet?

Btw; Strain er fjorårets vinner av cannabis-cupen ; Tangarian Dream.
Vis hele sitatet...
Uten bilder blir det vannskelig, som du sier. Alikevel er rød/lilla et tegn på fosformangel(P). Det skal alikevel sies at flere strain har rød/lilla-aktige greiner fra gener og det derfor ikke er noe galt.
Lysegrønne blader på toppen er et tegn på jern- eller manganmangel. Nitrogen begynner nedenfra, og derfor kan man utelukke det.

Jeg tolker dette til at planten ikke har tilgang til nok næring.

Hadde vært en fordel om du fortalte litt om oppsettet ditt: pottestørrelse, pH, lys, temp ++++

Sitat av gekko Vis innlegg
Noen som har no gode tips for og få bort meldugg? rimelig sikker på det det som brer seg utover planta
Vis hele sitatet...
Her må du fram med kjemikalier. Jeg vet desverre ikke navnet på noen spesielle da jeg kun har lest på utenlandske forum om dette. Hør i nærmeste blomsterforetning.