Tråd: Groguide
View Single Post
Nå har jeg fått rigga opp hele skapet mitt osv, var i byen i går å handla litt men hadde litt dårlig tid siden jeg måtte på sykehuset osv.

MEN jeg fikk tak i:
PH måler og ph opp&ned pulver, sjekka på apotek men der hadde ikke de, jeg fant det derimot på en zoo butikk,
Det er for å måle vann i akvarier, regner med det funker pent til mitt bruk også?

Men ja, sånn jeg har forstått det så skal jeg ta litt vann og jord, riste/shake/shuffle det rundt litt, så måle ph'en i vannet på toppen? Eller?

Men ja en ting til, jeg har bare type 35 cm å gå på til lampa (250w hps så den gir ikke SÅ mye varme) fra toppen av toppskuddet nå,
og lampen er så langt opp som jeg kan ha den i skapet, planten begynner ganske enkelt å bli ganske svær xD
Hvordan blir det å binde ned planten? evt kjøre noe netting screen of green elns?

Er jo bare en plante, så jeg vet ikke hva som blir det beste alternativet?
Og jeg sliter litt med å lys-tette skapet, jeg får rommet mørkt men da kan jeg knapt gå inn der når det skal være mørkt.

Jeg prøvde med teip og alu-folie og det hjalp litt, men ikke helt optimalt, har ikke fugemasse eller gummilister tilgjengelig før den 9'ende igjen, da jeg skal til byen nok en gang å handle mer ting jeg trenger.

Edit: Nå har jeg prøvd å måle ph'en i jorden.
Det jeg gjorde var å ta en liten mengde jord i en plastbeholder med litt vann, shake it i et par minutter, så ta 5 ml vann og legge til 7 dråper med ph-måle-greia, endte opp på en ph på ca 5 ifølge fargeskalaen.
Det er vel for lite regner jeg med.

Jeg har PH-opp pulver, skal vel helst ligge på 6-7 i jord?
Men hvordan gjør jeg dette? er dosering og sånt jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre.