View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
OK, jeg har skikkelig uflaks.
Først må jeg ta med en annen historie fra tidligere på dagen;
Jeg var på apoteket i nærheten av der jeg bor. Leverte den resepten. De ville ringe tannlegen og sjekke. Greit. De ringte, men de hadde lunsj, så apoteket kunne ikke bekrefte resepten. Dette apoteket ga meg tilbake resepten og ba meg komme tilbake senere når telefonen hadde åpent.

OK. Jeg hadde uansett en annen avtale i byen, så da var jeg i byen. Det apoteket jeg har skrevet om i denne tråden er i byen.
De har altså tatt beslag i resepten.

Da jeg møtte opp presis kl 09:00 idag, akkurat da de åpnet, smilte jeg ganske bredt, og var helt sikker på å få pillene mine, og kanskje en beklagelse fra dem.

Jeg gikk frem til dem, og spurte om de har ringt tannlegen og bekreftet resepten.
De ba meg gå inn på det avlukkede rommet for reseptkunder som ikke vil at andre skal høre hva de snakker om. Vet ikke om dere forstår hva jeg mener, men altså, på dette apoteket har de 4-5 kasser for resepter. Og et eget rom med egen reseptkasse. Går du dit, så ser og hører ingen andre kunder deg. Dette rommet satt jeg i.

Ventet i 10 minutter. Plutselig kommer politiet. Jeg reiste meg, de kom og håndhilste på meg, og tok frem håndjerna, slengte dem på meg. Greit. Jeg samarbeidet og lot dem slenge på meg håndjerna, jeg klagde ikke over det.

Først da fikk jeg vite at apoteket ringte tannlegen før jeg kom dit. tannlegen hadde også fått telefon fra det andre apoteket jeg forsøkte tidligere den dagen. Dvs. to apotek har ringt tannlegen og spurt om han har skrevet ut resepten. Tydeligvis har ikke det første apoteket fortalt at jeg fikk tilbake resepten osv., fordi tanntannlegen sa til det andre apoteket noe sånt som "Dere er det andre apoteket som har ringt om dette. Den resepten dere har er isåfall ugyldig."

Antar jeg.
Jeg blir nå anmeldt av apotek nr 2 for å ha levert "en falsk resept". Det ble et slags "avhør" på det avlukkede rommet med meg, politiet og apotekerne hvor jeg forklarte at jeg fikk tilbake resepten fra apotek nr 1, og at tannlegen tydeligvis ikke har fått med seg at jeg fikk tilbake resepten fra dem. Forklarte akkurat hva jeg hadde gjort, hvert eneste steg, detaljert.

Jeg spurte om å få slippe håndjern, slik at vi kunne ringe tannlegekontoret og få snakke med tannlegen. Jeg ringte med min egen telefon. Jeg ba resten av folkene om å ikke avsløre at de satt med meg.

"Hei! Jeg har vært i kontakt med apoteket i byen, og de sier at resepten er ugyldig, og at jeg ikke får den utlevert. Kan du forklare hvorfor?"
- Ja, det er fordi to forskjellige apotek har ringt om samme resept. Jeg tror at det beste er at du kontakter din fastlege og får skrevet ut den resepten hvis det er så viktig, for jeg kan ikke skrive ut dette til deg mer.
"OK, men du er klar over at på grunn av dette, så blir jeg anmeldt for å ha levert falske resepter?"
- Det er jo rutine for apotekene å anmelde slike ting, men jeg forteller gjerne min versjon hvis det skulle være behov.
"Ja, jeg sitter faktisk her med apotekerne og politiet. De hører dette."
- OK, men jeg kan ikke si noe mer. Som sagt, kontakt din fastlege hvis du trenger resept på Valium. Jeg kan ikke skrive ut slike ting til deg mer.
"Seriøst, jeg fikk tilbake resepten fra det første apoteket som ringte deg, derfor har du oppfattet det slik at jeg har kopiert resepten eller noe sånt, jeg antar det er det du tenker?"
- Ja. Jeg kan ikke si noe mer nå. Beklager. Jeg har ihvertfall forklart begge apotekene at jeg faktisk har skrevet ut dette til deg, men begge apotekene mente at resepten så ut som den var kopiert opp.

FARMASØYT: Ja, det stemmer. Vi mener at resepten er en kopi av originalen. Vi har prøvd å ha sprit på signaturen, og signaturen fløt ikke utover arket, som den burde.

"Men seriøst... Resepten er gyldig, det er den eneste jeg har. Jeg har ikke kopiert noe som helst!"

Det ble litt overopphetet, så jeg sa "OK, nå er jeg lei av dette. Bare anmeld dette. Så får politiet ta saken videre, og jeg regner med at jeg og tannlegen får ordnet opp i forhold til at saken blir henlagt."

Takk for meg. Håndhilste på apotekerne og politiet, og sa hadet bra.

Huff!!!!
PS; Det er ikke sikkert jeg har skrevet alt riktig, eller husket alt, men da retter jeg isåfall det opp i neste svar her, hvis dere har noe å påpeke.