View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Hvordan mener du det skal fungere muntlig?
Vis hele sitatet...
Det fungerer med trykk, noe som gjør akkurat den skrivefeilen helt uutholdelig ødeleggende for leseflyten.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Se på følgende utsagn "bare stapp et par sokker i kjeften på ham før du binder ham fast, så slipper vi å høre ham skrike." Et sokkepar vil formodentlig duge, men en løst definert mengde sokker som ikke trenger å høre sammen ville formodentlig være like greit.
Vis hele sitatet...
Forresten tror jeg kanskje det er en forskjell i uttalen på "stapp et par sokker i munnen på ham" og "kan jeg låne et par sokker av deg". Jeg har ikke helt terminologien inne for å forklare uttalen presist, men i det siste tilfellet ville jeg lagt mindre trykk på "par" "etpar" hadde nærmest blitt en artikkel. Akkurat som jeg ville spurt om å låne en genser, ikke én genser. I den første setningen tror jeg kanskje at jeg ville lagt noe mer trykk på "par".

Detaljer det her altså. Men jeg tror aldri jeg har vært usikker på hvilken av betydningene noen har ment.
Sist endret av *pi; 16. april 2021 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.