View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
*pi: At FHI tar med samfunnskonsekvensene i sine anbefalinger av tiltak er jo helt naturlig. Sannsynligvis vil den totale nedstengningen av et samfunn ha negative konsekvenser for enkelte pasientgrupper f.eks. Eller barn som er uten trygge beskyttelsesfaktorer som skole/barnehage, utsatt for vold eller andre overgrep kan potensielt skape en bølge av behov innenfor barne- og senere voksenpsykiatrien, som en konsekvens av nedstengningen.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo det jeg er redd for. Mulig FHI er mer tverrfaglig enn jeg har inntrykk av, men jeg savner altså mer samfunnskompetanse i beslutningene. Men som sagt, bra de skjønner at det er flere hensyn å ta.

Folkehelse er en paraply du kan dekke omtrent alle mulige plager og skavanker med, ikke bare ut fra perspektiv med smittevernshensyn og korona.
Vis hele sitatet...
"Plager og skavanker" er en ting, men ting som økonomi, som gjerne blir satt opp mot helse, kan ha en ganske direkte innvirkning på folkehelse det også. Jeg forstår selvsagt at FHI ikke kun driver med smittevern.