View Single Post
Sitat av Roolfe Vis innlegg
Så det er samfunnet man lever i som skal diktere hva som er rett og galt, og ikke Gud selv? Er du egentlig kristen?
Jeg finner tankegangen din fryktelig ulogisk. Jeg kan jo bruke akkurat samme tankegang og si at nestekjærlighetsbudet heller ikke skal diktere vår oppførsel – det ble jo skrevet for nesten tusen år siden.

Det finnes for øvrig flust av eksempler også i det nye testamentet på saker og ting jeg personlig finner forkastelig. Se eksempelvis hva den paulinske brevsamlingen har å si om homofili.
Vis hele sitatet...
Forstår du ikke hva jeg mener? I følge bibelen står det klart og tydelig hva som er rett og galt. Siden bibelen ble skrevet for mange mange år siden, har samfunnet utviklet seg såpass mye, og det står i de 10 bud at drap er feil. Derfor blir det ulogisk å si at bibelen vil at man skal steine kvinner. Det er også uhørt i dagens samfunn. Ja, jeg er kristen, rart at du ikke har forstått det med tanke på hva jeg har skrevet tidligere i denne tråden. Nestekjærlighetsbudet står i samspill med dagens samfunn. Dessverre er dagens samfunn i strid med mange av de etiske/moralske meningene, som de kristne kjemper for i dag.

Dessuten finner vi igjen nestekjærlighetsbudet i lignende versjoner andre plasser enn i kristendommen, for det er jo riktig.

I følge bibelen er homofili synd. Et godt eksempel på hvordan bibelen mange ganger kræsjer med dagens liberalistiske samfunn.