View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Ja, og de fleste fra GT. Som jeg skrev tidligere, det er ikke reelt i dagens samfunn, på lik linje med at homofili ikke er en diagnose, slik det var for mange mange år siden. Samfunnet og kulturen utvikler seg. Derfor er det tulllete å påstå at bibelen oppfordrer til vold og mord. Forventer du med andre ord at bibelen som er skrevet for flere tusen år siden skal mene det som er reelt i dagens samfunn når det kommer til slike eksempler? For mange mange år siden var det ikke galt å steine folk, selv om det er det i dagens samfunn.
Vis hele sitatet...
Så det er samfunnet man lever i som skal diktere hva som er rett og galt, og ikke Gud selv? Er du egentlig kristen?
Jeg finner tankegangen din fryktelig ulogisk. Jeg kan jo bruke akkurat samme tankegang og si at nestekjærlighetsbudet heller ikke skal diktere vår oppførsel – det ble jo skrevet for nesten tusen år siden.

Det finnes for øvrig flust av eksempler også i det nye testamentet på saker og ting jeg personlig finner forkastelig. Se eksempelvis hva den paulinske brevsamlingen har å si om homofili.