View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg tror ikke det ville fungert. Når jeg snakker om feilfritt samfunn tenker jeg også på feilfrie mennesker. Viss alle dyrearter hadde vært feilfrie tror jeg ikke naturens gang hadde fungert. Vi hadde fått for mange dyrearter i store mengder/populasjoner eller hva de nå heter, og "sirkelen" hadde ikke gått rundt. Når det kommer til at alle mennesker hadde vært feilfrie hadde vi jo blitt akkurat som roboter, det var ikke noe Gud ville. Ser du for deg et samfunn uten kriminelle? Uten sykdommer? uten krig som er menneskeskapt?
Vis hele sitatet...
Det ligger i begrepet «feilfrie» at de ville vært fri for feil.

Merk: Det var ikke jeg som tok opp feilfrihet (:
Jeg synes du skriver nedlatende som om at jeg er helt på jordet, og jeg synes du bruker vanskelig retorikk. Derfor er det ikke alltid like lett å svare på det du skriver/har jeg heller ikke svart deg før.
Vis hele sitatet...
Har du spesifikke eksempler? Fortrinnsvis det/de verste eller de som stikker seg ut.
Moderat og mildt religiøse bruker de samme tekstene som mer ekstreme. Sistnevnte gjør fortsatt en hel masse grusomt (etnisk rensning i Europa på 90-tallet, Palestina vs Israel, vaksinasjonsnekt, homofiles rettigheter, nekter barna sine blodtransfusjon og organdonasjon, m.m.)
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det. Tenker du da på de ekstreme kristne som dreper folk fordi de ikke er kristne?
Vis hele sitatet...
Jeg gir eksempler i parentesen. Ett av dem er etnisk rensning. Ikke nødvendigvis kristne.
Det er uansett helt feil. Det sier jo seg selv. Et av de 10 sentrale budene i bibelen; Du skal ikke slå i hel, brytes jo der.
Vis hele sitatet...
Fortsatt er det mange deler av biblene som anbefaler mord. Det er meget lett å rettferdiggjøre det ut ifra tekstene.
Palestina vs Israel, tenker du på konflikten der? Israel er guds folk, og jeg ser ikke hvorfor de skal utryddes av muslimene. FNopprettet Israel rett etter 2. verdenskrig viss jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du opp dette?
Angående homofiles rettigheter, hva mener du er feil der?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du mener med «er feil her», men det at de brytes og motarbeides er del av det jeg mener.