View Single Post
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Vel. Vi utvikler oss til å tilpasse oss klimaet og levemåten. Så om vi skulle forandres måtte jorda også forandres drastisk.

Det er jo en av grunnene til at religiøse sier "vi er for perfekte til å komme fra aper". Med tanke på at evolusjon har fått foregått mange millioner år, så kan det bli "perfekt". (Selv om vi er langt ifra perfekt)
Vis hele sitatet...
Har vi beviser med f.eks. C-14 prøver som bevis for at vi har eksistert i flere millioner år? Eller er utsi-mannen som er 5000 år gammel vårt eneste mennesklige bevis fra lang tid tilbake?

(retorisk spørsmål flamekids...)

Sitat av Membranplan Vis innlegg
Vell det er nå tre-fire år siden jeg hadde naturfag+fysikk på videregående, men jeg kan prøve så godt jeg husker

1. før big bang (her vet man veldig lite, rett og slett)
2. BIG BANG
3. små stjerner, hovedsaklig bestående av hydrogen ble til
4. Stjernene fusjonerer, dvs. at kreftene blir så sore pga massen at det blir til helium, dette er da en eldre stjerne.
5. etterhvert som stjernene blir store nok dør de, når de eksploderer kan de skje forskjellige ting, noe størrelsen på stjernen bestemmer. Den kan f.eks. bli et sort hull.
6. Når stjernen sprenger blir det veldig mye fusjon, som fører til at tyngre grunnstoffer blir laget.
7. grunstoffene fly rundt i verdensrommet, og når nok "stjernestøv" kommer på samme plass vil gravitasjonen gjøre så partiklene samler seg i en ball, (f.eks. planeter).
8. Hvis planetene er innenfor et rekkevidde som ikke er for langt eller for kort til en stjerne (så tempraturen blir overlevbar) og det er vann, vil det kunne dannes små organismer. (hvordan dette skjer vet jeg ikke, her kan jeg godt si "gud" for alt jeg vet)
9. disse organismene lever og dør over lang tid, her kommer evolusjon inn.
10. organismene startet på jorden i vannet, med over tid utviklet noen lunger og ben så de kunne gå på land osv.
11. ca. 4milliarder år etterpå sitter du på freak.no
Vis hele sitatet...

Tidsperspektivet som du ikke fikk så godt frem, men som flere forelesere jeg har hørt på har fått frem er så sykt at min mattematiske og realfaglige hjerne i tilleg til min religiøse oppvekst har fått meg til å konkludere med "svært merkelig/bambus".