View Single Post
Sitat av noy
I henhold til - i hvert fall de vitenskapelig-akademiske prinsipper som gjelder innenfor læringspsykologi, didaktikk og spesialpedagogikk - anses det som lite profesjonelt, for ikke å snakke om totalt forkastelig (!) å drive med veddemål med elever som trenger hjelp innen pedagogisk psykologisk, spesialpedagogisk, barne- og ungdompsykiatrisk eller akademiske spesialfelt innen læringspsykologisk og didaktiske fag - og garantert også avdelinger innen nevrologiske undersøkelser på sykehus - og det kunne ikke falle meg inn å begi meg på noe paranormal dusørjakt (noe jeg mener å ha nevnt) under geldende vilkår av både profesjonelle, faglig prinsippielle, for ikke å snakke om etiske grunner. Derav kompromisset.
Vis hele sitatet...
Derav kompromisset? Nei, "kompromisset" ditt var å innlemme et vilkår som gjorde det logisk sett umulig for deg å tape penger, mens du samtidig holdt muligheten oppe for gevinst. Det er ikke et "kompromiss" som øker den etiske forsvarligheten ved noe som helst – snarere tvert i mot. I alle tilfellene er vilkårene i din favør, da du kun trenger å gjennomføre tester på de du mener er i stand til å bestå testen. Hvis du synes det er etisk betenkelig å teste påståtte paranormale evner hos barn for en mulighet for å få penger, så kan vi godt enten droppe gevinsten din eller kun kjøre tester på voksne. Dropper vi gevinsten din, så dropper vi selvfølgelig gevinsten min også, men jeg må selvsagt ta meg noe betalt for arbeidstimene. Det er et helt seriøst tilbud som kun har som hensikt å gi deg en mulighet til å bevise påstandene dine, men du tolker det konsekvent som en fornærmelse og mangel på respekt – og det forstår jeg ikke helt.

Sitat av noy
Det var dråpen.
Vis hele sitatet...
Var det? Så du kan ikke dokumentere dine helt konkrete påstander om at testene som foregår i forbindelse med JREF har en historie for uenigheter og urimeligheter angående tolkning av testresultater?

Resten av innlegget ditt ser ut til å være stort sett hissig og tildels usammenhengende rabling rundt de samme argumentene som tidligere, så jeg ser ikke vitsen med å svare enda en gang på de samme tingene. Faktum er at paranormalitet aldri har blitt bevist, selv om muligheten er konstant tilgjengelig, og innen noen kommer med konkrete bevis i stedet for urimelige påstander om at deres fagfelt må fritas fra normale vitenskapelige metoder, ser jeg ingen grunn til å ta påstandsytrerne overdrevent alvorlig.