View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Rosander: Har du link til den aktuelle lovteksten?

Jeg gjør jo egentlig krav innen 30 dager nå, ettersom jeg oppdaget feilen først nå i juli, eller blir det feil?

En annen ting jeg tenkte på i forhold til sammenligning; Hvis jeg kjøper en helt ny bil, og på vei hjem slutter bremsene å fungere (eller en senere gang), og du kræsjer, fordi det er en produksjonsfeil, så vil vel man få erstattet bilen?
Vis hele sitatet...
Nei, du oppdaget feilen da du kjøpte det sier du jo. Du skriver også at du la det bort til fordel for ett annet så det er litt rart å skylde på uvitenhet eller dårlig balanse.
Du må også sjekke hva garantien faktisk dekker, det er forskjell på en garantisak og en reklamasjon.
Om dette skulle vært en sak i det hele tatt ville det vært reklamasjon du måtte gått for.

Paragrafene for reklamasjon finner du i forbrukerkjøpsloven, hva som ansees som rimelig tid i lover og regler er litt varierende. Men jeg har selv fått bekreftet fra forbrukerrådet at 30 dager er å anse som rimelig tid i slike tilfeller.

Eksempelet ditt med bremsene er ikke sammenlignbart iom at du klager på en snart 6mnd gammel feil. Hadde du levert det med en gang kan det hende saken hadde vært annerledes.
Det er sikkert mange som kommer med ødelagte hoverboards å klager på feil så jeg vil anta at de er litt strengere på slike produkter.

Men du kan kreve at teknikmagasinet undersøker det og kommer med en begrunnelse for hvorfor de mener skadene på brettet kan relateres til problemet du prøver å få reklamasjon på. Men som sagt så er garanti og reklamasjon forskjellige ting så du må si spesifikt at du ønsker å bruke reklamasjonsretten og ikke garantien.

Ang hva classywalk sier så må du ta det med en klype salt, det bør ansees som markedsføring (bare se på ditt eget innlegg hvor du nå nesten anbefaler classywalk fremfor en av konkurrentene).
Sist endret av random105675; 20. juli 2018 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.