View Single Post
Hei! I mars kjøpte jeg et hoverboard fra Teknikmagasinet. Siden den gangen har brettet oppført seg meget ustabilt, gynget frem og tilbake, svinget litt til høyre og venstre uten at jeg har ønsket det.

Jeg la det så bort og antok at det var jeg som har dårlig balanse, jeg brukte heller et av mine selvbygde hoverboards. Det er et hoverboard med 8 tommers dekk. Det jeg har kjøpt fra Teknikmagasinet har 10 tommers dekk.

Det hoverboardet med 8 tommers dekk er designet annerledes, og mye lettere å balansere på, dermed har jeg ikke tenkt mer på det hoverboardet fra Teknikmagasinet.

Nå i sommer har jeg tatt det frem og forsøkt å kjøre med det. Det oppfører seg fremdeles ustabilt, og det er umulig å stå på det uten å falle av.

Jeg leverte det inn til Teknikmagasinet i dag, og ba om at de vurderer det som en garantisak. Da jeg ringte dem for å høre om de hadde funnet ut noe, så fikk jeg beskjed om at de har vært i kontakt med hovedkontoret og blitt enige om at de ikke dekker dette på garanti, fordi plastikken på hoverboardet er så ødelagt.

Hovedkontoret i Sverige er enig med butikken, de har fått bilder av skadene på hoverboardet osv., og de mener at dette ikke dekkes av garantien. De sier også at det er for lang tid fra kjøpsdato til i dag, det er jo riktig, det er 4 måneder siden. Jeg presiserer, jeg har brukt det kun en gang i mars etter å ha kjøpt det, og flere ganger nå i juli. Først nå har jeg innsett at det faktisk er en feil med hoverboardet, og ikke at jeg hadde dårlig balanse i mars.

Jeg mener at dette er en feilvurdering, i og med at plastikken selvfølgelig blir ødelagt når jeg faller av det i full fart. Av og til har det rullet videre og truffet gjenstander som lyktestolper og lignende. Altså, det er en teknisk feil inni hoverboardet som er årsaken til at jeg har falt av brettet.

Jeg kontaktet også Classywalk.no for råd, selv om jeg ikke er kunde hos dem, de var på "min side", og sier at de hadde dekket det om det var deres hoverboards det gjaldt. De tipset om at jeg skulle be Teknikmagasinet om å bevise at den elektriske feilen er forårsaket av skadene på plastikken. Det er jeg ganske sikker på at det ikke er, så den saken er grei. De ga også råd om å kontakte forbrukerrådet.

Jeg tenker å kontakte forbrukerrådet i forbindelse med dette, men telefonen er stengt til mandag, så jeg vil gjerne ha innspill fra dere i mellomtiden.