View Single Post
Trådstarter
51
Ja, det er ikke akkurat Illuminati jeg har flyttet inn ved. Det som er det beste med det, hvis vi ser bort fra antagelser om alkoholmisbruk og seksuelle utfoldelser i nære relasjoner, er jo det faktum at disse neandertalerne er bevæpnet.

Uansett er en videre betraktning som har slått meg ved flere anledninger at disse folka er akkurat dumme nok til å ikke forstå at det jo er en risiko ved å oppføre seg sånn. Å oppsøke voldelige situasjoner er aldri spesielt smart, og som tidligere kampsportutøver vet jeg jo blant annet at det beste selvforsvar er å unngå konfrontasjon for en hver pris. Kan det allikevel ikke unngås, er neste punkt på listen og plan B at det som mest sannsynlig vil lykkes er å bruke mer makt raskere, og helst overraskende, enn motparten.

Dette er en tankerekke jeg ikke liker. Jeg er som person 100% ikke-voldelig, og jeg absorberer de verste personangrep, forsøk på å hisse meg opp og diverse ypping lenge før jeg noensinne ville vurdert å være voldelig. Å kjenne til hva man er i stand til å gjøre med armer og bein, kanskje også en stokk eller stang, er skremmende når det får et såpass reelt tilsnitt som dette. Plutselig befinner man seg i en situasjon hvor vold er eneste utvei, og plutselig befinner man seg på andre siden av bordet på politistasjonen, i en sak de plutselig har masser av tid til å prioritere.

Bare tanken på å havne i en sånn situasjon er nok til å heller ønske å komme seg vekk, enn å risikere å måtte forsvare seg mot folk man allerede har et mindre sympatisk syn på. At disse krokene av det norske land befolkes av The Missing Link kunne være greit at flere var klar over, vi hadde i hvert fall tenkt 15 ganger før vi flyttet dit hadde vi visst dette. Fordømte byfolk som vi er.

En annen ting jeg glemte helt å si noe om i det lengre innlegget var at jeg jo må alvorlig vurdere å søke saken belyst i media - både bygdetullingsituasjonen og det impotente politiet er slik jeg vurderer det av allmen interesse for andre som kunne tenkes å være naive nok til å forsøke å gjøre det vi ønsker.