View Single Post
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg vil anbefale autocad til tegning, du som student får det tilogmed gratis lovlig
Vis hele sitatet...
Har vurdert å gå over til Auto CAD men er jeg student? går VG1 Elektro atm, trodde man måtte på høyskole for å bli student jeg

Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Hehe, jeg anbefaler IKKE autoCAD til tegning. Altså, du tegner greit i sketchup, virker det som. Hvis du klarer deg med sketchup, bruk det til du blir nødt til å bruke noe annet, autoCAD er veldig knot å sette seg inn i fra starten av. Noen ting er ganske greit, men plutselig så støter du på ting som er helt sært, og bruker timesvis på å finne ut av det. Å tegne (riktig) målsatt er fort ganske knotete hvis du ikke er helt med fra starten av. AutoCAD er et type program som på mange måter forutsetter at du allerede har en del standarder i institusjonen du bruker programvaren i, samt en viss etablert arbeidsflyt, hvis ikke blir det mye knoting.

Mine erfaringer med autoCAD er fra 2D - elektroskjematikk i autoCAD Electrical 2009 og 2012. Dukket opp mye rart underveis.
Vis hele sitatet...
Synes det er veldig greit å tegne i Sketchup, føler jeg kan det programmet veldig godt. Men vil gjerne gå over til et program som brukes i "industrien", så jeg eventuelt kan bruke kompetansen min til noe annet en på hobby basis.