View Single Post
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Var rundt 10 år når vi hadde et kull med innavla gårdskattunger. De var sløve og hadde dårlig syn, men de fikk mye oppmerksomhet fra barna siden de var lette å få tak i og klappe.
Satt ute på en plen og venta på at far min skulle rygge inn en full henger med korn(mange tonn).

Hengeren hadde boggy(?)dvs to hjul ved siden av hverandre på hver side. Der var det skygge og kattene pleide å sitte der og slappa. Denne gangen skjønte ikke hjerneskada lille kattungen at hengeren faktisk var i sakte bevegelse og satte seg der for å slappa.
Den ble sakte most helt flat, men løp en meter eller to etter den hadde blitt overkjørt! Ett sekund sprint, så var den dau.

Veit ikke om jeg kunne gjort noe eller om jeg frøys eller var nyskjerrig på hva som ville skje.
Dette er et minne som har blitt hentet frem gjevnlig siden det skjedde, så jeg skal ikke påstå at det stemmer 100%, siden minner kan manipuleres av det, men det sitter godt planta som en opplevelse.
Sett mye rart i voksen alder, men det meste preller av med mindre det skjer med meg, og det vil jeg ikke dele her
Sist endret av Bothrops; 17. oktober 2018 kl. 17:45.