View Single Post
Jeg har flere ganger i livet mitt vært blakk og hatt akutt behov for et økonomisk løft. Jeg har aldri eid et kredittkort, aldri sløst med pengene mine og heller aldri vært med på luksusfellen. I dag sitter jeg fint i det rent økonomisk- så om jeg hadde vært skjødesløs tror jeg ikke jeg hadde hatt så stor økonomisk frihet som i dag.

På tross av alt dette har LIVET hendt meg. Man mister en jobb, hvitevarer går i stykker når sparekontoen er tom, hard skilsmisse,utgiftene er større noen måneder grunnet en hard jul.. egentlig bare å ramse opp alle mulige legitime grunner til at man kan ha akutt behov for penger uten at man har tullet det bort ala luksusfellen. Jeg har hatt regninger til inkasso, jeg har måttet låne 500,- av en venn til ost og brød. FFS, det er jo ikke unormalt når man er ung og uetablert at ting svinger.

TS er 19 år og har åpenbart en rekke utfordringer i hverdagen allerede, og det er naturlig å anta at h*n av flere sammensatte grunner ikke har evnet eller hatt tid til å skape seg den økonomiske tryggheten h*n trenger for å håndtere økonomiske kriser alene. Man trenger ikke være luksusfelle-kandidat for å ikke sitte som noen krøsus i en alder av 19 år!

Synes du er ute og roter fælt i både konklusjoner og måten du uttrykker deg på Panda.