View Single Post
Sitat av panda123 Vis innlegg
Jeg tok selvsagt høyde for at det er flere nordmenn enn innvandrere i byen, mine observasjoner som jeg her gjengir, er korrigert for disse skjevhetene. Observasjonene mine blir straks mindre interessante når du lenker til SSB sine observasjoner som er mer pålitelig og systematisk innsamlet enn mine.
Dette var oppløftende og herved anser jeg påstanden om få innvandrere i arbeidsmarkedet, tilbakevist.
Jeg tror fremdeles at TS kan bli bedre med penger, men jeg innser at det ikke er kjernen i tråden. Skål
Vis hele sitatet...
Å anslå sysselsettingen blant innvandrere basert på egne observasjoner mens man forsøker å justere for et mengdeforhold som man mest sannsynlig ikke engang vet hva er, det er en øvelse som er de færreste forunt å prestere noe særlig godt i. =)

Sitat av panda123 Vis innlegg

Hehe

Her har vi misforstått hverandre. Dette var ment som et apagogisk argument som skulle demonstrere at økonomisk uføre er selvforskyldt. Jeg mener at atferden til TS nok kan sammenlignes med det vi ser på tv, bare at det er mindre ekstremt. Hvis du kan skissere et plausibelt forløp til økonmisk krise som ikke innebærer dårlige beslutninger på noen nivåer, skal jeg gladelig modifisere standpunktet mitt
Vis hele sitatet...
Ung mann blir sendt tilbake til Norge for å bo med familie og få seg en utdannelse etter å ha bodd mange år i utlandet. Etter en stund skjærer det seg fordi familien ikke tolererer vedkommendes livssyn eller legning, og plutselig står han uten bopel og sosialt nettverk i et land han ikke har vært i siden han var liten. Han vet ikke hvordan ting fungerer enda og hvilke rettigheter han har. Da kan det fort bli noen uker eller måneder med omstilling før han klarer å hente seg inn og få orden på livssituasjonen. Det er ikke rimelig å forvente at han nødvendigvis skal ha oppsparte midler å falle tilbake på, med tanke på hvor gammel han er og hvor han levd de siste 10 årene.

Det er så mange mulig eksempler at det kunne man skrevet en hel bok om.