View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette er en skriftlig debatt, Mefibon. Det er veldig lett å se hva folk har skrevet og hva folk ikke har skrevet. Basert på det jeg leser, så må jeg nesten konkludere med at enten er din tekstforståelse langt under pari, eller så er du en gjennomført uredelig polemiker - eller begge deler. Jeg heller mot sistnevnte. Det virker som om du hverken kan eller vil lese det budskapet en tekst faktisk formidler. Deretter påstår du at teksten sier noe helt annet og hisser deg opp over det. Da er det av ganske opplagte årsaker fåfengt å diskutere lovens bokstav med deg.
Vis hele sitatet...
Mulig du har rett, men det kan være at partene er følelsesmessig engasjert, at noen nær dem har vært et offer eller at de selv har vært offer og at de snakker litt forbi hverandre men egentlig har samme mål, bare ikke ser samme vei til målet?

Det er vel også i saker der det er følelser at det kan bli litt varmt i toppen eller at tastaturet får seg en runde i affekt slik at noe av kaoset i tanker eller følelser kommer litt skjevt om og rammer litt feil?

Mulig jeg overtolker men det virker som de ønsker det samme, bare en diskusjon om vein dit. Og den diskusjonen kan umiddelbart virke litt langdryg men det er gode poenger som fremmes og kanskje er det fint for dem begge å forsøke å i diskutere dette, og kanskje er det også fint for de som faktisk orker å lese tråden å se to sider som egentlig ikke er veldig ulike men som fordrer forskjellige veier til målet?