View Single Post
Trådstarter
2
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Jeg gjetter at det trigga den hypomane fasen, mdma kan gjøre det. Men obs, går også andre veien.
Ikke alle som får nedtur heller btw, jeg får en 2 uker lang afterglow :-)
Vis hele sitatet...
Dette er en stor forskjell fra de gangene jeg har gått på andre antidepressiva tidligere, da de som regel har utløst en ekstrem hypoman fase. Stemningsleie har ligget veldig stabilt etter min erfaring med ecstasy.


Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er helt vanlig å ikke få nedturer av MDMA, da spesielt på lave doser. Mange føler gjerne det helt motsatte i dagene etter mdma, dette kalles en afterglow. MDMA i store doser fører gjerne til at serotoninlagrene dine tømmes. Serotonin er lykkehormonet kan en si. Dette er grunnen til at mange mennesker får en nedtur på mdma. Mindre serotonin = mindre lykke. Ikke bland MDMA med SSRI/SNRI medikamenter, da dette kan føre til serotoninsyndrom. Ta heller ikke mdma med kun en ukes mellomrom. Hjernen trenger tid til å komme seg, du kan også ta skade av for hyppig mdma bruk. Vent gjerne 2 mnd imellom hver eneste gang du tar MDMA.

Vet ikke hvordan MDMA fungerer med bipolar lidelse, men jeg anbefaler deg å lese deg heftig opp på det, slik at du ikke tar skade av det. Forsøk heller ikke å selvmedisinere med mdma når du er deprimert. Hyppig bruk kan skade deg, og gi deg serotoninsyndrom og du kan dø.
Vis hele sitatet...
Det var nok kun denne perioden hvor jeg lot det gå såpass kort tid. Jeg passet også på at jeg ikke tok mer enn 1/2, siden jeg alltid er skeptisk til kjemiske midler. Jeg har nå gått ca. 3 måneder uten.

Lamictal er vel verken SSRI eller MAO. Litt av det som er unikt med det. Regner med at det at denne ikke har en virkning på serotoninopptaket som gjør at jeg ikke har svingt rett inn i en hypoman fase, slik med andre antidepresiva.

Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg fikk ofte afterglow de første gangene jeg prøvde MDMA også. Var en hel uke hvor jeg følte meg som en ny person.

Jo mere du bruker, jo mere av de negative sideeffektene vil du få.
Vis hele sitatet...
De første par ukene var jeg fylt med motivasjon. Så jeg forstår det du mener. Og skal jeg være helt ærlig så savner jeg turene nå som det har gått så lang tid.

OK, det forklarer hvorfor de som var "professional trippers" oftere ble sittende nedstemte de påfølgende dagene.