View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hører og leser om folk som finner poser med penger å leverer til politiet. For en tid tilbake 150 000 funnet langs et gangfelt mellom noen blokker på Bøler. En annen fant 70 000 kr i en pose på legekontoret. Og jeg tror også det ble funnet over 200 000 som også ble levert inn.

Har folk som finner disse posene jævla god råd? Er det langt over normalt utrustet i forhold til moral og etikk? Om du finner en bærepose full av cash så kan jeg garantere deg at de pengene kommer ikke fra lovlig virksomhet. Hvorfor nøye seg med en lusen finnerlønn fra politiet når du kan ta med hele posen hjem og få god råd over lengre tid? De pengene går jo rett til staten. Ingen kriminell kommer jo til å stikke innom kammerset for å sjekke om noen har levert i pose med hundretusenvis av kroner.

Ta penga selv og kos deg med evt. droger som ligger i posen.
Vis hele sitatet...
Vil anta at folka som leverer inn sånne summer enten har veldig god råd eller rett og slett blir urolig av tanken på å beholde de. Sikkert en kombinasjon av begge, da folk med god råd, i utgangspunktet, som alle andre ofte takker ja til enda mer og rutte med. Hadde jeg funnet penger av større summer så ville jeg ikke konsekvent beholdt de, men antageligvis dersom jeg antok de som hustla.