View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
På hvilken måte er en liste over - etter ditt eget utspill, muligens feilaktige påstander - dokumentasjon på at Trump oppnådde mer enn Obama? I beste fall er lista di eksempler på noe Trump har fått til, men betyr ikke at han har fått til mer enn sin forgjenger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi begge vil være enig i at å skulle bevise en slik påstand, er noe som vil være ekstremt tidskrevende. Da blir jeg nødt til å gjennomgå urimelig store mengder informasjon, og vil vise seg å være en komplett umulig oppgave, da en umulig kan bevise at informasjonen faktisk stemmer. Det ville vært en heltidsjobb for å fremme slike opplysninger. Og som i ettertid vil vise seg å være bortkastet.

Og jeg ønsker å ta hensyn til trådens tittel ved å ikke avspore diskusjonen unødvendig mye.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er nesten oppiktsvekkende hvor irrelevant innlegget ditt er. Du gadd ikke enghang å oversette. Fucks sake, føste linja i lista di er "White House Logo SHARE" - du gadd ikke engang copy-paste riktig.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver vanligvis på mobil, og da hender av og til slike feil, som i mine øyne er menneskelig å gjøre. Får beklage for å være menneskelig i så fall.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og for mange av tinga som vart lista, t.d. arbeidsløyse, er det i beste fall omdiskutert i kor stor grad presidenten påverkar det, og den økonomiske oppgangen var uansett ein trend som starta under Obama. I 2012 var det ifølgje google 10% arbeidsløyse i USA; i 2016 var den halvert til 5%.

Så om ein vil torturere talmaterialet til å trekkje konklusjoner det ikkje finst dekning for kan ein jo alltids innvende at reduksjonen i arbeidslause har stagnert under Trump
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert stemme. Og det samme kan sikkert sies om enhver president. Hvor mye innvirkning har de egentlig på det som foregår. Kanskje mindre enn vi trodde.

Sitat av flere enn en Vis innlegg
Leste en gang en utenlandsk analyse av en økonom at mange hører på Trump fordi han har "evnen" å snakke til dumme folk :/
Altså alt av det med maaange mange gjentakelser, veldig enkelt språk, skryting, løgn...osv.

Det er som om hører på ham på samme måte de hører på "barneradio", altså bare for moro skyld. Ingen lytter virkelig eller husker/merker hva han snakket om for ett minutt siden... en måned siden. Han benytter seg av folkets goldfish's memory

skulle ønsket at de leser hva han ytrer i talene sine. virkelig morsomt
Vis hele sitatet...
Det var egentlig mest dette jeg ville frem til, og synes den korte setningen om Obama ble dratt litt ut av proposisjoner. Jeg skal ærlig innrømme at det kanskje var en unøyaktig påstand.


Har Trump en medisinsk diagnose? Det føler jeg meg ganske sikker på. Han har mye egosentrisk ved sin personlighet og utrolig sårbar for kritikk etc.