View Single Post
Sitat av Dweep
Jeg leste et sted at den første Motorsagmassaker filmen som ble laget i Argentina, var det ekte mennesker som ble drept. Noen dykkere fant en skog av lik på bunnen av et tjern 5 år (ellerno) etter filmen ble spilt inn. Samtidig forsvant det mange fanger som ingen har sett noe til siden. Kan dessverre ikke oppgi no kilde, siden det er en stund siden jeg leste det, men det setter ihvertfall inn en tanke i meg.

Ps: det var visst et par forskere som også hadde studert den filmen og som påsto at på det tidspunktet filmen ble laget var det ikke god nok teknologi til å lage så bra "draps-scener"
Vis hele sitatet...
Hmm, tror kanskje du tenker på den italienske "Cannibal Holocaust". Det ble påstått at drapsscenene var for ekte til å kunne være laget med filmtriks, og regissøren måtte faktisk bevise ovenfor en rett at alle skuespillerne fortsatt levde og var i god behold. En del av drapene i den filmen er faktisk ekte i den forstand at det er blitt brukt arkivklipp av mennesker som blir drept, blandt annet av barn, i den usensurerte versjonen.