View Single Post
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Si du skal ta selvmord neste gang da, betydelig mindre farlig reint juridisk. Forstår godt du ble anmeldt, men skyld på sinnstilstand, det bør gå greit, så får du sansynligvis påtaleunnlatelse.
Vis hele sitatet...
En helt grei advokat vil klare å knø fram en frifinnelse i en potensiell rettsak. Psykiatri og litt depressive historier funker ofte helt greit i rettsaker. I alle fall hvis TS har materiale som beviser at dette var et rop om hjelp. Beste utfallet er vel, om en skal forstå TS rett, at retten gir tvungen psykisk helsehjelp eller får fortgang i ræva på byråkratiet.

Det å rent si at man vil begå selvmord vil ikke nødvendigvis få deg hjelp. Her selv en god venn som ringte politiet mens han sto på foten av en bro. Sa han kom til å begå selvmord hvis han ikke fikk hjelp. De fortalte at han "får ta å ringe en taxi til [regionalt psykiatrisk sykehus]". Kompisen min ringte en annen venn som brøt mange lover i et kappløp mot tiden og fikk han til hjelp.

Det skal sies at mitt politidepartement er totalt ubrukelig. Så jeg har troen på at resten av Norge ikke er like inkompetent og korrupt.

Har selv lagt lignende planer om jeg ikke får hjelp. Uten å skade andre selvsagt, rettssaker er for mye hodebry og stress. Håper du får hjelp TS.