View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oida nei det hørtes ikke så bra ut. Men det er noe helt annet å true konkrete personer og det å bare si at man har lyst til å drepe generelt, mener jeg. Dessuten vil jeg tro de fleste skjønner at det var et rop om hjelp og ikke at jeg faktisk hadde plan om å drepe noen.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du er i en vanskelig situasjon, men du må virkelig slutte å legitimere handlingene dine ut i fra "jeg tror de fleste skjønner". Selv om du selv forstår at dette er et rop om hjelp, så vil ikke andre leve med en konkret trussel hengende over seg om at i morgen kan de bli drept i et planlagt angrep.

PST skriver i HVORDAN AVVERGES TERRORANGREP? at 45% av alle avvergede angrep i Vesten mellom 2012 og 2019 ble avverget som følge av aktivitet på internett. Videre skriver de:
"Et eksempel på dette er at mange beskriver et ønske eller planer om å gjennomføre terrorhandlinger, gjerne på åpne sosiale medier som Facebook og lignende."

Ut i fra denne informasjonen så forstår du kanskje bedre hvorfor du sprer alvorlig frykt, og at politiet bruker enorme ressurser på meldinger som dette.